Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksosõitja vajab pettusest teatamise võimalust

    Oleme teiega ühel meelel, et Tallinna taksondust ei paranda hoiatava bro?üüri käiku laskmine, vaid tõhus kontroll taksojuhtide üle, kes kahjustavad taksojuhtide mainet.
    Pettuste vastu pakume järgmist nõu: kliendil peab olema võimalus pettusest kuhugi anonüümselt teatada: näiteks varsti avaneb selline võimalus meie kodulehel www.ttjl.ee. Edastame saadud informatsiooni linna kontrollorganile, mis töötab juhtumi läbi ja kontrollib taksojuhti.
    Kui kontrollreidi ajal selgub, et taksojuht kasutab ebaausaid võtteid, pole vaja muud, kui panna dokumendid ühte kausta ja saata need taksokomisjoni. Komisjon hoolitseb selle eest, et taksojuht ei saaks enam teenust pakkuda.
    Ka taksoveo eeskirjas on punkt, et kõikidel taksojuhtidel, kel pole taksoveoluba, peab olema teenindaja kaart, et nad saaksid lepingu alusel töötada. Nüüd peaks seadma sisse ka tõkendi taksoveo eeskirja rikkunud taksojuhile, et ta ei saaks enam vähemalt kolm aastat üheski firmas ega iseseisvalt tööd teha. Praegu on nii, et kui taksojuht vallandatakse ühest firmast, läheb ta järgmisesse, kuni lõpuks asub töötama patendiga. Talt võetakse küll ära taksoveoluba, aga lepinguliselt saab ta takistuseta edasi töötada.
    Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liige Lembit Poolak ja Äripäeva loo autor usuvad, et taksojuhi määratud hinnad aitavad taksojuhti paremini toime tulla.
    Aga kuidas kujutate ette, et klient tellib firmast takso, teades ühte hinda, aga hiljem selgub, et hind on hoopis teine? Või peab dispet?er siis kliendilt küsima, kas too teab, et täna tuleb takso hoopis hinnaga 15 kr/km? See on ju absurdne! Ostsin näiteks eelmisel nädalal ajalehe Vesti Nedeli, mille telekavast Antenna leidsin taksoreklaami, kus hinnaks märgitud ööpäev läbi 4 kr/km. Tellisin takso ja sain oma üllatuseks sõidu lõppedes suurema arve. Küsimise peale sain taksojuhilt teada, et mind veeti hoopis hinnaga 5 kr/km. Suurepärane, kas pole?
    Tallinna Taksojuhtide Liidu seisukoht on ühene: ühe kaubamärgi all sõitvatel taksodel ei saa olla erinev kilomeetrihind. Kui taksojuht soovib määrata endale kilomeetrihinna, mis teda ära elatab, siis palun tehku oma firma, kogugu kokku meeskond ja sõitku enda äranägemise järgi. See on tema valik. Me ei nõustu väitega, et firma ei vastuta millegi eest.
    Küsimus on rohkem firmas kui seaduses. Kui ikka firmas osutub üks taksojuht ebaausaks ja firma suudab koos kliendiga pettust tõestada, jääb kannatajaks firma ja tema töötajad. Sõit kliendile küll kompenseeritakse, aga reeglina valib ta siis uue firma. Kõik meie liikmed on ka ühel meelel, et ei saa kehtestada ainult kahte tariifi, ajatariifi ja ühte kilomeetrihinda.
    Näiteks Soomes on päeval sõidualustustasu 4 ja öösel 6 eurot, puhkepäevadel on jälle teine tariif. Minimaalne hind aga kehtestati omal ajal selleks, et kompenseerida tühja ettesõitu kliendini. Ka meie kliendid aktsepteerivad vedaja hindu. Täna kehtiv minimaalne tasu 35 krooni on igati taskukohane kliendile, kes soovib taksoteenust kasutada. Kui me kaotame minimaalse hinna, tõuseb kilomeetrihind lakke ja takso muutub taskukohaseks vaid jõukamale klientuurile.
    Kui linn suudab panna tööle kontrollmehhanismi, siis hakkavad petjad taksojuhid ise oma töökoha pärast kartma ja enam ei tule teateid sellest, et keegi on jälle petta saanud.
    Autor: Toomas Nõulik
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.