Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meedia fookuses oma naba

    Eesti meedia upitab iseennast mõõdutundetult palju. Pean seda just Eestile kui väikeriigile tüüpiliseks efektiks.
    Uue aasta esimeses ajalehenumbris ilmutab enamik päevalehti oma töötajate fotogalerii ? alates vastutavast väljaandjast kuni reklaamitoimetuse müügisekretärini. Kõik vähegi siledamad telenäod on meil automaatselt avaliku elu tegelased ning värviliste ajakirjade lugejad teavad täpselt TV-ilmaennustajate moe- ja maitse-eelistusi.
    Paljud raadiosaated kujutavad endast sisuliselt pressiklubi, sest kõik sealsed rääkijad on ajakirjanikud. Telesaateid juhivad lehetoimetajad ja vastupidi ? paljud saatejuhid teenivad põhileiva ajalehe juures.
    Uut kujundust rakendav päevaleht kirjutab sellest liigagi pikalt ja põhjalikult. Ja magnaat peab kesk suve oluliseks jagada oma emotsioone uuest trükipressist kümnetele tuhandetele lehelugejatele.
    Meil ei jätku just ülemäära palju erinevate eluvaldkondade arvamusliidreid, kes suudaksid end kiiresti ja sädelevalt väljendada. Nagu ikka, jääb puudu ka rahast, et maksta korralikke honorare ning komandeerida reportereid sündmuspiirkonda.
    Tekkinud tühikut aitab täita seegi, kui näiteks parasjagu tähelepanu keskmesse sattunud riigis resideeruva suursaadiku asemel annab intervjuu hoopiski kolleeg välisuudiste toimetusest.
    Teine telg on kohalikul meediaturul toimuv kontsernidevaheline armutu konkurents. Kuna turg on väike, kaasneb omavahelise rebimisega paratamatult meediakontsernisisene ristturundus. Kui päevalehed, ajakirjad, raadiojaamade kett ja telekanal on kõik ühe omaniku kontrolli all, hakkavad loomulikult nii tegijad kui ka teod rändama kanalist kanalisse. Ning ?omade? seisukohtade esile toomine muutub kirjutamata reegliks. Pole sugugi tähtsusetu, millisest ajalehest vahendatakse uudiseid raadio hommikuprogrammi kuulajatele esmajärjekorras ning millistele saadetele pööratakse tähelepanu ajalehe meediakriitika rubriigis.
    Mõnikord jõutakse enese-upitamises koomilisse absurdi ? kui näiteks kolmapäeval ilmub toimetaja sulest iganädalane kolumn, peab seda alati järgmise päeva lehes ühes autori fotoga tsiteerima.
    On ka rida puhtinimlikke enesekesksuse põhjuseid. Meedias, tunnistan ülikoolis ajakirjanikuks õppinuna, töötavad keskmisest suurema tunnustusevajadusega inimesed. Pahatahtlikuma käsitluse järgi on ajakirjanikud lihtsalt edevad.
    Meediatöö on edevuse rahuldamiseks lihtne tee. Kui palju peab näitleja pingutama, et ajaleht avaldaks temast täispikkuses foto? Meie juhtivas tabloidis saab aga iga kirjatsura end täies hiilguses eksponeerida, kui on suutnud trükki toimetada paar-kolmkümmend repliigirida.
    Meedia omanikud ja toimetajad oskavad ajakirjanike edevust hästi ekspluateerida. On vana tõde, et rahast paremini motiveerib inimest tunnustus. Seega ? ära tõsta mitte reporteri palka, vaid anna talle oma saade, personaalne rubriik või võimalus toimetuse kulul raamat kirjastada.
    Teisalt on nii, et raske on oma hea ülikooliaegse kursusekaaslase intervjuupalvet tagasi lükata. Ja hea tava kohaselt tuleb küllakutsele vastata küllakutsega ehk siis mõne aja pärast äsjast reporterit mõne oma loo kangelasena serveerida.
    Tartu Ülikooli ajakirjandusosakond sarnanes paarkümmend aastat tagasi Kihnu saarega, kus tugevalt sissepoole pööratud tihe omavaheline suhtlus tekitas ohtralt armukolmnurki ning abielupaare. Ja ka konflikte, mis veel tänaseski meediapildis määravad laiale auditooriumile arusaamatuid vastasseise.
    Ja rumalusest ja mugavusest ei saa samuti mööda. Ajakirjanike hariduslik ettevalmistus mitmete keerulisemate valdkondade lahtimõtestamiseks on pahatihti puudulik. Lisaks nõuab paljude meediakanalite formaat juba iseenesest pealiskaudset ning kergesti vastu võetavat teemakäsitlust.
    Toimub protsesse, kus aktiivne rumalus tõrjub üha rohkem mõnevõrra passiivsemat tarkust ja elukogemust. Tuleb tõdeda, et väga paljud intelligentsed ajakirjanikud on siirdunud poliitikasse, diplomaatiasse, suhtekorraldusse, ärisse. Miks nende motivatsioon meedias ammendus?
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.