Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uhiuus Porsche tõmbas selga vana vammuse

    Mudelitähiseks 977, mis võrreldes eelmise 996-kereseeriaga on tublisti uuenenud, kuid samas ka mõneti vananenud. Nimelt on Porsche loobunud topeltesituledest ning vahetanud need välja klassikaliste ümarate tulede vastu nagu vanadel headel aegadel, mil esimene 901 (mis Peugeot? protesti tõttu 911ks muudeti) enam kui 40 aastat tagasi ilmavalgust nägi.
    Tagaosas muutunu tähelepanek nõuab juba veidi vilunumat silma: nt pisut laiemad poritiivad ja veidi kohendatud pamper. Küll on aga neile, kes eelmise 911ga sõitnud, kohe näha muudatused auto sisemuses. Armatuur on uus, rooli saab liigutada nii üles-alla kui ka sisse-välja, autol uued istmed, autole saab paigaldada stopperi, mis näitab graafiliselt ära ringrajasõidul saavutatud ringiaegu. Värviline ekraan keskkonsoolis on kõikidel mudelitel standardvarustuses.
    N-ö tavalise 911 kapoti all tiksub eelmise põlvkonna 3,6-liitrine ja 6silindriline boksermoor, mille võimsust on kasvatud 325 hobujõuni ehk viie pügala võrra. Lisaks tavalisele 911 Carrerale on saadaval aga ka uus Carrera S, mis Porsche-keeles tuleneb sõnast special. Selle auto kapoti all juba märksa vihasem jõuallikas: uus 3,8-liitrine, millel võimsust 355 hj ja mille pöördemoment ulatub 400 njuutonmeetrini. Sellise auto tippkiiruseks on juba 293 km/h ja kiirendus paigalt sajani 4,8 sekundit. Teadupoolest on Porsche ka ainus Saksa autotootja, millele ei kehti 250 km/h kiiruselimiit ja väidetavalt pole ka 300 km/h sellise auto jaoks mingi probleem. Uus Carrera S on standardvarus-tatud aktiivvedrustusega, mida on võimalik kohendada kas sportlikumaks või pehmemaks. Tavalisele Carrerale saab seda tellida lisavarustusena ning meie teeolusid arvestades on see võimalus suureks plussiks.
    Põgusa testisõidu esimestel kilomeetritel sai juba selgeks, et lisaks sportlikkusele on Carrera ka ülimalt intelligentne ning turvaline. Ehkki võimsust piisavalt, ei võta ta tänu uuendatud stabiilsukontrollile vihmamärjal asfaldil ratast ringi, vaid viivuks mõtlema jäädes sööstab ta mõnusa möiratuse saatel foori tagant minema kui püssikuul. Kurvilisel teel püsib auto tänu muudetud vedrustusele veelgi stabiilsemalt ning ainus, mis proovisõiduauto puhul sportlikku sõidumõnu kahandab, on kuueastmeline Tiptronic automaatkäigukast. Temaga ei ole võimalik käike vahetada harjumuspäraselt kangi abil, vaid üksnes roolilt. Kuid eks see ole rohkem harjumuse küsimus.
    Muidugi, kõige sellega käib kaasas ka porschelik hind: tavalise 911 Carrera eest tuleb välja käia 1 213 021 ja Carrera S eest 1 371 804 krooni. 2005. aasta märtsiks on 997 kerele oodata ka kabrioletti, umbes aasta pärast nelikvedu ja paari aasta pärast turboversiooni.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.