Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uhiuus Porsche tõmbas selga vana vammuse
Mudelitähiseks 977, mis võrreldes eelmise 996-kereseeriaga on tublisti uuenenud, kuid samas ka mõneti vananenud. Nimelt on Porsche loobunud topeltesituledest ning vahetanud need välja klassikaliste ümarate tulede vastu nagu vanadel headel aegadel, mil esimene 901 (mis Peugeot? protesti tõttu 911ks muudeti) enam kui 40 aastat tagasi ilmavalgust nägi.
Tagaosas muutunu tähelepanek nõuab juba veidi vilunumat silma: nt pisut laiemad poritiivad ja veidi kohendatud pamper. Küll on aga neile, kes eelmise 911ga sõitnud, kohe näha muudatused auto sisemuses. Armatuur on uus, rooli saab liigutada nii üles-alla kui ka sisse-välja, autol uued istmed, autole saab paigaldada stopperi, mis näitab graafiliselt ära ringrajasõidul saavutatud ringiaegu. Värviline ekraan keskkonsoolis on kõikidel mudelitel standardvarustuses.
N-ö tavalise 911 kapoti all tiksub eelmise põlvkonna 3,6-liitrine ja 6silindriline boksermoor, mille võimsust on kasvatud 325 hobujõuni ehk viie pügala võrra. Lisaks tavalisele 911 Carrerale on saadaval aga ka uus Carrera S, mis Porsche-keeles tuleneb sõnast special. Selle auto kapoti all juba märksa vihasem jõuallikas: uus 3,8-liitrine, millel võimsust 355 hj ja mille pöördemoment ulatub 400 njuutonmeetrini. Sellise auto tippkiiruseks on juba 293 km/h ja kiirendus paigalt sajani 4,8 sekundit. Teadupoolest on Porsche ka ainus Saksa autotootja, millele ei kehti 250 km/h kiiruselimiit ja väidetavalt pole ka 300 km/h sellise auto jaoks mingi probleem. Uus Carrera S on standardvarus-tatud aktiivvedrustusega, mida on võimalik kohendada kas sportlikumaks või pehmemaks. Tavalisele Carrerale saab seda tellida lisavarustusena ning meie teeolusid arvestades on see võimalus suureks plussiks.
Põgusa testisõidu esimestel kilomeetritel sai juba selgeks, et lisaks sportlikkusele on Carrera ka ülimalt intelligentne ning turvaline. Ehkki võimsust piisavalt, ei võta ta tänu uuendatud stabiilsukontrollile vihmamärjal asfaldil ratast ringi, vaid viivuks mõtlema jäädes sööstab ta mõnusa möiratuse saatel foori tagant minema kui püssikuul. Kurvilisel teel püsib auto tänu muudetud vedrustusele veelgi stabiilsemalt ning ainus, mis proovisõiduauto puhul sportlikku sõidumõnu kahandab, on kuueastmeline Tiptronic automaatkäigukast. Temaga ei ole võimalik käike vahetada harjumuspäraselt kangi abil, vaid üksnes roolilt. Kuid eks see ole rohkem harjumuse küsimus.
Muidugi, kõige sellega käib kaasas ka porschelik hind: tavalise 911 Carrera eest tuleb välja käia 1 213 021 ja Carrera S eest 1 371 804 krooni. 2005. aasta märtsiks on 997 kerele oodata ka kabrioletti, umbes aasta pärast nelikvedu ja paari aasta pärast turboversiooni.