Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam lükkas sadamatasude tõusu edasi

    Tallinna Sadama põhjenduse kohaselt sündis otsus mitmepoolsete konsultatsioonide tulemusena nii sadamaoperaatorite kui ka neid ühendavate organisatsioonidega.
    Sadamaoperaatorite Liidu tegevjuht Ago Tiiman ütles, et tervitab sadama otsust sadamatasude tõus jaanuari lükata, kuid ootab vastust ka teistele esitatud ettepanekutele.
    Kuigi Tallinna Sadam plaanib suurtele parvlaevadele 16 protsendi suurust sadamatasude tõusu, samal ajal kui kruiisilaevadele ja kiirlaevadele need alanevad, kinnitab sadama turundusjuht Erik Sakkov, et kedagi ei eelistata ja sadamatasude arvestusloogika on kõigile sama. Sakkovi sõnul on tasude korrigeerimisel kaks eesmärki: läbipaistvus ja tulude suurendamine tootluse säilitamiseks. Viimast põhjendas ta lähiaastail suurenevate investeeringutega laevade teenindamiseks, infrastruktuuri, akvatooriumi süvendamiseks ja ohutuks navigatsiooniks.
    Näiteks Tallinki puhul on plaanitav sadamatasude tõus 14%, suurte laevade (Victoria ja Romantika) puhul aga isegi 52%. Kuna piletihinnad on juba selleks ja ka järgnevaks aastaks paika pandud, peab laevafirma katma tekkiva kulu oma kasumi arvel. Tallink maksab aastas 123 miljonit krooni sildumis- ja kaitasusid, sellele lisanduvad reisijatasud 108 miljonit. Kokku annab Tallink Tallinna Sadama tuludest ligi veerandi.
    Tallinki investorsuhete juhi Marek Mägi sõnul võistleb Tallinna Sadam juba praegu edukalt kõige kallima sadama tiitli pärast Läänemerel ja reisilaevafirmad on teinud pöördumisi sadamatasude langetamiseks. Selle taustal on sadamatasude tõstmise kava Mägi sõnul täiesti mõistetamatu.
    Kruiisilaevadele võib sadamatasu alaneda: Tänavu võib Tallinna külastada 204 000 kruiisituristi. Mais valmis kruiisilaevade jaoks Vanasadamas 83 mln kr maksma läinud kai. Kruiisilaevadele tahetakse sadamatasu alandada.
    Kiirlaevadele väiksem tasu: Kiirlaevadele peaks samuti sadamatasu alanema. Kiirlaevu omavad teiste hulgas ka Tallink ja Silja Line.
    Kuna tonnaa?itasu ja kaitasu ühendati, tuleb tänavu tonnaa?itasu topelt maksta: aasta algul laeva esimese sisenemisega maksime juba ära tonnaa?itasu, nüüd hakatakse seda sisse kasseerima iga reisiga uuesti.
    Tallinna Sadama esialgne kava muuta tasusid ühekuulise etteteatamisajaga viiks firma majanduslikesse raskustesse. Ka sadam koostas eelarve kogu 2004. aastaks. Nii järsk tasude muutus näitab, et on tehtud viga planeerimises kas Tallinna Sadamas või Eesti riigis.
    Kruiisilaevade tasude vähendamine põhjendusega, et investeeringuteks on raha tarvis, on täiesti arusaamatu. Just valmis 83 miljonit krooni maksnud kruiisilaevade kai, aga neile tasud hoopis langesid. Arvan, et tegelikuks põhjuseks on asjaolu, et kruiisilaevad saavad valida sadamat sõltuvalt tasudest, reisilaevad aga seda teha ei saa. Sadam kasutab ära oma monopoolset positsiooni. Tallinna Sadama varade hulgas väga suur hulk mittetootlikke või vähetootlikke investeeringuid. Näiteks Vanasadama ja Muuga sadama ümber olev maa, mille väärtus on 1,4 miljardit krooni ja kus ei toimu hetkel midagi.
    Mind häirib kõige rohkem see, et asja aeti suure saladuskatte all. Sain kirja sadamalt 21. juulil ehk hinnamuutustest teatati ette viis nädalat. Miks tehakse selliseid asju keset majandusaastat? Miks kruiisilaevade maksud kukuvad, kui just nende jaoks ehitati uus kai? Miks on parvlaevadele ette nähtud just selline tõus ja kiirlaevadele just nii suur langus? Minu meelest paistab praegune tasude süsteem niigi läbi, asi tuleb endale lihtsalt selgeks teha. Kui suured investeeringud puudutavad Muugat, tuleks üle vaadata just selle sadama tasud. Tahaks teada, kui palju on ikkagi investeeritud viimastel aastatel Vanasadamasse, mida reisilaevad külastavad, ja palju kavatsetakse lähiaastatel?
    Sadamatasude korrigeerimise tulemusel muutub arvestus lihtsamaks, kuna erinevaid tasuliike ning hinnavahemikke on vähem. Haalamiste, ümbersildumiste ja lootsiteenuse eest eraldi tasu ei võeta.
    Korrigeerimise tulemusel saab olema üks tasu senise tonnaa?itasu ja kaitasu asemel ning ka reisi- ja kruiisilaevad tasuvad sadamatasu iga külastuse eest.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.