Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automüüjatest tegi suurima tagasimineku Kommest Auto
?Käibe langus võrreldes möödunud aastaga on tingitud uute autode müügi vähenemisest. Käibe kahanemine ja osa toodete sisseostuhindade tõus on omakorda põhjustanud kasumi vähenemise,? ütles Kommest Auto finantsdirektor Jaak Õunpuu. ?2004. aasta tulemusi on mõjutanud ka Automobiles Peugeot? nõue lahutada importi ja jaemüük alates 1. maist 2004. See nõue tuleneb Euroopa Liidu grupierandi seadusest.?
Ka Kommest Auto turundusdirektor Danel Hein põhjendas käibe ja kasumi kahanemist ELi normidega: ?Suurem osa aurust läkski nende normide täitmiseks.?
Teise põhjusena tõi Hein välja müügivõrgu ehitamise ning kolmandana uute mudelite nappuse. ?Konkurentidel on hulgaliselt uusi mudeleid välja tulnud, meil tuli Peugeot 407 alles 4. juulil müügile. Loodamegi, et 407 viib meid tippu tagasi,? ütles Hein. ?Aasta lõpus või järgmise aasta alguses peaks veel üks uus mudel, 1007, müügile tulema, Lääne-Euroopas oodatakse sellest igal juhul suurt müügihitti.?
?Viis aastat oleme number üks olnud, oli ju selge, et millalgi tuleb ka langus, ei saa ju igavesti esimene olla,? lisas Hein.
Kommest Auto müüs aasta esimese kuue kuuga 704 sõiduautot ja 224 tarbesõidukit. Eelmise aasta samal ajal müüdi Eesti turule 885 sõiduautot ning 224 tarbesõidukit.
Teise langeja, Audi-müüja AS Reval Auto kahjumi põhjustas dividendidelt makstud tulumaks.
Ettevõtte pearaamatupidaja Marika Sandre teatel oli nende kasum enne tulumaksustamist 0,7 miljonit krooni, kuid dividendidelt arvestatud tulumaks ulatus 2,9 miljoni kroonini.
Peaaegu 77 miljoni krooni võrra käivet suurendanud ASi Saksa Auto reklaamijuht Reigo Kuivjõgi tõi välja kolm enim käibe ja kasumi kasvu mõjutanud põhjust. ?Esiteks on enam kui neljandiku võrra kasvanud nii autode kui ka varuosade müük. See on tingitud nii turu üldisest kasvust kui ka Volkswageni mudelivaliku suurenemisest Eestis ? lisandunud on väikemahtuniversaal Touran, maastur Touareg ja luksusklassi sõiduk Phaeton,? loetles Kuivjõgi. Samuti on Eesti tarbija tema sõnul hästi vastu võtnud mudeliuuendused: uue Golf V ja tarbesõidukid Caddy ning Transporter.
?Teiseks valmis uus pleki- ja värvitööde töökoda, mis võimaldas kasvatada teenindustööde hulka. Kolmandaks sattusid eelmise aasta esimesse poolde olulised investeeringud diilervõrgu laiendamisse,? lisas Kuivjõgi. Valmisid edasimüügikohad Pärnus ja Viljandis.
Esimest korda kolme aasta jooksul näitasid kasvu Chevrolet-müüja AS Pleione majandustulemused.
Ettevõtte tegevjuhi Kalev Lepa sõnul põhjustasid kasvu tehase omanikuvahetuse lõpuleviimine ja sellega seoses ka uute mudelite müügile tulek. Kasvule aitasid kaasa ka kaubamärgi (Daewoo ? toim.) muutumine Chevrolet?ks ning aktiivne turundus- ja reklaamitegevus, loetles Lepp. Teiseks poolaastaks ennustas Lepp veelgi suuremat kasvu.