Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ka meie oma inimesed võiksid rohkem ja odavamalt reisida

    Diskussioon, kas Eestil oleks vaja iga hinna eest saada siia odavlennufirmasid või mitte, on mõneti ühekülgne. Asja tuum tundub olevat, kas turistid siia tulevad või mitte ja kui palju neid tuleb, palju nad raha toovad ja kellele toovad. Hoopis tähelepanuta on jäänud, millised võimalused reisimiseks selline odavlennufirma eestlastele endile looks.
    Me arvame ikka ja jälle, et Eesti ongi maailma keskpunkt. Muidugi on tore, et paljud turistid ? ükskõik, mis teid pidi ? meid üles leiavad. Aga Euroopa ja maailma mõistes elame me pärapõrgus. Nii Eesti ettevõtluse kui ka kodanike silmaringi seisukohalt on äärmiselt oluline meie võimalus maailmas ringi reisida.
    Kui üks firma soovib alustada tegevust (eelkõige eksporti), on möödapääsmatu, et tuleb reisida, et kohtuda võimalike tarnijate, klientidega ning koguda infot, mis mujal toimub. Paraku on see nii, et Eestist nina välja pistmiseks peab juba jõukas olema, mitte seda alles planeerima. Seetõttu peab alati mõtlema, mis sellise ärireisi võimalik kasu on.
    Eelkõige reisib tegevjuht, siis mõned spetsialistid, kui enam üldse muidu ei saa, aga alati ainult hädavajalikkuse piires. Seda võimalust, et müügimehed käiks riigist riiki ja hoiaks kätt pidevalt pulsil, nagu see olema peab, saavad endale lubada juba jõukad ja väljakujunenud firmad. Võib oletada, kuidas laieneks Eesti ettevõtete võimalused, kui saaks lennata ca 35 euro eest, et külastada äripartnereid ja sihtturge. Enam ei lendaks ainult need, kes selle privileegi või positsiooni välja on teeninud, vaid võetaks kaasa ka noorem kolleeg; spetsialistid külastaks partnerfirmasid, vahetaks kogemusi; laieneks silmaring.
    Näiteks ühe Hollandi firma müügimees võib käia kliendi juures Inglismaal või Hispaanias mõnekümne euro eest, minna hommikul ja tulla õhtul tagasi. Selleks, et Eestist külastada Hispaania klienti, tuleb mitte ainult mitu päeva varuda, vaid maksta ka kopsakat piletiraha, lisaks elamise ja komandeeringu eest. Suur hulk odavalt reisivaid inimesi tagab, et lennuliiklus on piisavalt tihe ja paindlik ja seetõttu võiks tõepoolest ennustada lendamise plahvatuslikku kasvu. Elu on lühike, aeg kallis.
    Kui ettevõtlusest kaugemale vaadata, siis võib igaüks kergesti ette kujutada, kuhu ta kõik reisiks, kui see nii kallis poleks. Käia nädalavahetusel Vahemere ääres või minna vaatama mõnda kultuurisündmust või -väärtust, ilma et see vajaks pikka säästuplaani, ajavaru ega maksaks tervet varandust. Kuidas see mõjuks meie kodanike silmaringile, haritusele, konkurentsivõimele, tööjõu taastumisele, stressile ja ühiskonna avatusele tervikuna? Selleks, et jõukas sakslane saaks Vahemere äärde või Briti saartele, ostab ta lihtsalt odava lennupileti. Selleks, et Eestist seda teha, peab kõigepealt lendama suhteliselt kallilt kuhugi Kesk-Euroopasse ja sealt edasi ehk õnnestub nutikamatel mõne odavlennu peale saada. Mitte väga jõukas eestlane peab kulutama kõvasti rohkem võimaluse eest siit urkast nina välja pista. Kui sattuda Frankfurti lennujaamas viimase hetke pakkumiste osakonda, mis terve halli enda alla võtab, siis näed, milliseid võimalusi maailm pakub ja kui odavalt. Vaene eestlane peab enne sinna saama. Elu on ebaõiglane.
    Mõni näpunäide. Kui on näiteks plaanis väikese seltskonnaga (6?8 inimesega) Euroopasse rännata, siis sõites autoga Riiga ja alustades Ryanairiga lendu sealt, võib kokku hoida 12 000?20 000 krooni seltskonna peale. Kolm tundi autosõitu on selle kõrval tühiasi. Mida selle rahaga muud teha, teab igaüks ise.
    Küsimus ei ole ainult rahas mõõdetav. Eesti võiks olla võrdselt muu Euroopaga elamisväärne koht ja eestlane võimalustelt võrdne lääne pool elava liidukaaslasega. Me oleme harjunud, et kõik laevad üle Soome lahe käivad selle järgi, et soomlastel oleks siia mugav tulla. SAS ja Finnair ei vaevu eestikeelseid ajalehti pardal pakkuma. Aga nii laevad kui ka lennukid ei vea ainult turiste ja eestlasel on reiskirg veres juba sajandeid. Oleks vaid võimalusi.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.