Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kosmeetikafirma ost tõstis Procter & Gamble?i kasumit
Kompanii kasum tõusis lõppenud majandusaasta viimases kvartalis 1,37 miljardi dollarini (0,50 dollarit aktsia kohta), kirjutas uudisteagentuur Bloomberg.
Müük kasvas 19% ning jõudis 12,96 miljardi dollarini. Kompanii müügi kasvule aitas kaasa möödunud aasta septembris üle võetud Saksamaa kosmeetikakaupade tootja Wella. Lisaks toetas müüki veel ka dollari nõrkus.
?Me oleme tugevdanud oma äri ja laienenud maailmas kolmandat järjestikkust aastat,? ütles ettevõtte tegevjuht A.G. Lafley, kiites veel ka ettevõtte viimastel aastatel tehtud süstemaatilisi ja struktuurseid muutusi ja fokuseerimist oma strateegiale.
?Lafley fokuseerimine tervisele ja ilule on ettevõtte jaoks olnud tõeliselt positiivne,? ütles Jensen Investment Management analüütik Eric Schoenstein. ?Nad on õigetes kategooriates hästi positsioneeritud,? lisas ta.
Tänu kosmeetikatootja Wella 6,9 miljardi dollari suurusele ostule on Procter & Gamble jõudnud müügiahelas üha tarbijale lähemale. Kosmeetikaüksuse ost aitas kompanii kosmeetikaüksuse käivet kvartaliga tõsta 43%. Lisaks ületas kompanii möödunud majandusaastal veel ühe olulise verstaposti, müües aastaga esmakordselt Head & Shoulders shampooni üle miljardi dollari eest.
Arenevatel turgudel kasvasid kompanii müügimahud 19% võrra, ülevõtmisi arvestamata 10%.
Nii jooksva esimese kvartali kui ka kogu 2005. aasta tulemus peaks kattuma analüütikute positiivseimate prognoosidega. See oleks 0,72 dollariline kvartali ja 2,58 dollarine aasta kasum aktsia kohta.