Lihtsat välireklaami märgatakse paremini

Liisel Kalda 04. august 2004, 00:00

Kuidas vormistada oma välireklaamikampaania loovat ideed nii, et see selgelt eristuks üldisest reklaamimürast? Välimeediakontserni JCDecaux aastatepikkune kogemus ütleb, et välireklaamikampaania kujundamisel tasuks tähelepanu pöörata järgmistele põhimõtetele:

Keskmiselt vaadatakse välireklaami plakatit vaid 2 sekundit, selle aja jooksul jõuab inimene lugeda ainult 5-7 sõna, et selle aja jooksul efektiivselt reklaami tarbijani jõuda peaks keskenduma ühele sõnumile ja tegema selle võimalikult lihtsalt haaratavaks. Felixi kampaania torkab silma sellega, et selgelt paistavad välja toode ja sõnum ?rohkem maitset?.

Kiri, mis on liiga hele või õrn muutub umbes 60 meetri kauguselt raskesti loetavaks. Kiri peaks olema piisavalt suur, et ta oleks loetav erinevatelt kaugustelt. Vältida tuleks liiga rasvast või õhukest fonti, mis on kirjutatud keerulisele taustale. Sportlandis toimunud totaalne allahindlus ei tohiks küll kellelegi kahe silma vahele jääda.

Läänemaailm loeb Z-skeemi järgi, sõnumi kiireks edastamiseks paiguta tekst plakatile nii, et see järgib seda lugemisskeemi. Starmani kampaania plakatil tõmbab kõigepealt tähelepanu ?tasuta ferrari?, siis ?suve lõpuni internet poole hinnaga? ja siis firma info. Huvi äratatud, pakutakse vaatajale, juhul, kui ta plakatile lähemale astub, ka täpsemat infot võimalike toodete ja nende hindade kohta.

Sarnased värvikombinatsioonid on raskesti loetavad, vastandvärvid on omavahel kontrastsed ja pakuvad parima loetavuse kombinatsiooni. Värv ja kontrast annavad plakatile mõjukuse. Kas toodud Kaubamaja kampaania torkab silma?

Kõrvaloleval joonisel toodud värvikombinatsioonidest on ülemises reas märgitud kõige paremini märgatavad kombinatsioonid ja alumises reas raskemini märgatavad värvikombinatsioonid.

Üks keskne kujund köidab pilku ja loob kohe üldmulje plakatist. Lihtsad kujundid on lihtsalt loetavad. Sageli minnakse lihtsama vastupanu teed ja tehakse väga tavaline viga - kasutatakse välireklaamis mõne teise meedia jaoks loodud kujundust. Iga meediat tarbitakse erinevates tingimustes ja seega ei saa ühe meedia jaoks tehtud kujundust lihtsalt teisele üle kanda. Välireklaami puhul on just eriti oluline meeles pidada seda lühikest esimest hetke, mille jooksul välireklaam peab tähelepanu köitma. Läbivalt Pauligi reklaamides kasutusel olev kuldne kohvitass ja toode ise domineerivad selgelt ka Pauligi viimasel välireklaami plakatil.

Välireklaami nähakse tarbimiskeskkonnas, selge toote kujutamine aitab kaasa toote märkamisele ning lihtsustab oluliselt toote tundmist poes. Gutta jäätee reklaamist meeldejäävat toodet on kliendil lihtne poeriiulilt otsida, sest toode on veel välireklaamist selgelt silme ees.

Kujunduse ja brändi seos peab olema iseenesestmõistetav. Logo peab välja paistma! OnOffi suvemüügi kampaania plakat ei jäta kahtlustki millises poes müük toimub.

Kaasa oma auditoorium nii, et nad saaksid Sinu kampaaniat omavahel arutleda. Esita auditooriumile väljakutse - loo intriig, kasuta huumorit, ole eriline! Mida kõrgem on auditooriumi kaasamise aste, seda väiksem on vajalik meediamaht.

Ühtse joone hoidmine (kirjatüüp, kujundid) reklaamikampaaniates võimaldab brändi ja kampaaniat kiiresti ära tunda. Ühtse visuaalse joone kasutamine kõikides meediates võimaldab saavutada erinevate kanalite vahel sünergilist efekti. Magistrali kampaaniad on hoidnud oma kampaaniates stiililiselt sarnast joont, mis võimaldab plakatit eemalt vilksamisi silmates ära tunda, et tegemist on juba tuttava firma uue ja ahvatleva pakkumisega.

Tunne oma auditooriumi ja selle liikumistrajektoori, kujundusse peidetud sõnumi ja tema keskkonna vaheliste seoste otsimine haarab auditooriumi kaasa.

Kõige olulisem reegel välireklaami kujundamisel on see, et reegleid ei ole! Mõista meediumi ja selle võimalusi. Mõista oma auditooriumi. Ole loov, julge ja avara kujutlusvõimega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:38
Otsi:

Ava täpsem otsing