Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lihtsat välireklaami märgatakse paremini

    Kuidas vormistada oma välireklaamikampaania loovat ideed nii, et see selgelt eristuks üldisest reklaamimürast? Välimeediakontserni JCDecaux aastatepikkune kogemus ütleb, et välireklaamikampaania kujundamisel tasuks tähelepanu pöörata järgmistele põhimõtetele:
    Keskmiselt vaadatakse välireklaami plakatit vaid 2 sekundit, selle aja jooksul jõuab inimene lugeda ainult 5-7 sõna, et selle aja jooksul efektiivselt reklaami tarbijani jõuda peaks keskenduma ühele sõnumile ja tegema selle võimalikult lihtsalt haaratavaks. Felixi kampaania torkab silma sellega, et selgelt paistavad välja toode ja sõnum ?rohkem maitset?.
    Kiri, mis on liiga hele või õrn muutub umbes 60 meetri kauguselt raskesti loetavaks. Kiri peaks olema piisavalt suur, et ta oleks loetav erinevatelt kaugustelt. Vältida tuleks liiga rasvast või õhukest fonti, mis on kirjutatud keerulisele taustale. Sportlandis toimunud totaalne allahindlus ei tohiks küll kellelegi kahe silma vahele jääda.
    Läänemaailm loeb Z-skeemi järgi, sõnumi kiireks edastamiseks paiguta tekst plakatile nii, et see järgib seda lugemisskeemi. Starmani kampaania plakatil tõmbab kõigepealt tähelepanu ?tasuta ferrari?, siis ?suve lõpuni internet poole hinnaga? ja siis firma info. Huvi äratatud, pakutakse vaatajale, juhul, kui ta plakatile lähemale astub, ka täpsemat infot võimalike toodete ja nende hindade kohta.
    Sarnased värvikombinatsioonid on raskesti loetavad, vastandvärvid on omavahel kontrastsed ja pakuvad parima loetavuse kombinatsiooni. Värv ja kontrast annavad plakatile mõjukuse. Kas toodud Kaubamaja kampaania torkab silma?
    Kõrvaloleval joonisel toodud värvikombinatsioonidest on ülemises reas märgitud kõige paremini märgatavad kombinatsioonid ja alumises reas raskemini märgatavad värvikombinatsioonid.
    Üks keskne kujund köidab pilku ja loob kohe üldmulje plakatist. Lihtsad kujundid on lihtsalt loetavad. Sageli minnakse lihtsama vastupanu teed ja tehakse väga tavaline viga - kasutatakse välireklaamis mõne teise meedia jaoks loodud kujundust. Iga meediat tarbitakse erinevates tingimustes ja seega ei saa ühe meedia jaoks tehtud kujundust lihtsalt teisele üle kanda. Välireklaami puhul on just eriti oluline meeles pidada seda lühikest esimest hetke, mille jooksul välireklaam peab tähelepanu köitma. Läbivalt Pauligi reklaamides kasutusel olev kuldne kohvitass ja toode ise domineerivad selgelt ka Pauligi viimasel välireklaami plakatil.
    Välireklaami nähakse tarbimiskeskkonnas, selge toote kujutamine aitab kaasa toote märkamisele ning lihtsustab oluliselt toote tundmist poes. Gutta jäätee reklaamist meeldejäävat toodet on kliendil lihtne poeriiulilt otsida, sest toode on veel välireklaamist selgelt silme ees.
    Kujunduse ja brändi seos peab olema iseenesestmõistetav. Logo peab välja paistma! OnOffi suvemüügi kampaania plakat ei jäta kahtlustki millises poes müük toimub.
    Kaasa oma auditoorium nii, et nad saaksid Sinu kampaaniat omavahel arutleda. Esita auditooriumile väljakutse - loo intriig, kasuta huumorit, ole eriline! Mida kõrgem on auditooriumi kaasamise aste, seda väiksem on vajalik meediamaht.
    Ühtse joone hoidmine (kirjatüüp, kujundid) reklaamikampaaniates võimaldab brändi ja kampaaniat kiiresti ära tunda. Ühtse visuaalse joone kasutamine kõikides meediates võimaldab saavutada erinevate kanalite vahel sünergilist efekti. Magistrali kampaaniad on hoidnud oma kampaaniates stiililiselt sarnast joont, mis võimaldab plakatit eemalt vilksamisi silmates ära tunda, et tegemist on juba tuttava firma uue ja ahvatleva pakkumisega.
    Tunne oma auditooriumi ja selle liikumistrajektoori, kujundusse peidetud sõnumi ja tema keskkonna vaheliste seoste otsimine haarab auditooriumi kaasa.
    Kõige olulisem reegel välireklaami kujundamisel on see, et reegleid ei ole! Mõista meediumi ja selle võimalusi. Mõista oma auditooriumi. Ole loov, julge ja avara kujutlusvõimega.
    Autor: Liisel Kalda
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.