Teisipäev 24. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Odavam teenus võib kehvem olla - klient otsustab ise

ÄP 04. august 2004, 00:00

K-Arvutisalong küsib nüüd foto ilmutamise eest 1,50 krooni - kuni kolm korda vähem teistest fotofirmadest. Mitmed fotofirmad on lubanud hinnasõjaga kaasa minna, kuid hoiatavad, et odavam hind tuleb kvaliteedi arvel.

Äripäeva arvates tekkis K-Arvutisalongi näol Eesti fototurul uut tüüpi teenusepakkuja, mille äriidee võiks kokku võtta sõnadega ?minimaalne rahuldav kvaliteet võimalikult odava hinnaga?.

Sellised ettevõtted on oma odavtoodetega omaette klass: nad keskenduvad toote või teenuse pakkumisele, jättes ära kõik selle juurde käivad ?lisaväärtused?. Just see aga lubab neil hoida hind odav ning meelitada enda juurde kriitiline mass ostjaid.

Sama kontseptsiooniga tegutsevad toiduainete turul näiteks Säästumarket ja hiljuti Eestis alustanud leedukate VP Marketi grupile kuuluvad T-Marketi poed. Nendelt ei oodatagi samasugust kvaliteeti ega tootevalikut kui Stockmannilt, vaid nad on mõeldud hinnatundlikumale ostjale. Samas on kõige tavalisemad kvaliteedinõuded ka nende puhul täidetud: piim ja leib on värsked.

Samamoodi tegutsevad ka odavlennufirmad nagu Ryanair ja EasyJet. Odavfirmadega lendaja peab teadma, et talle ei pakuta tasuta lõunat, ning kui lend peaks ära jääma, ei hakka keegi talle hüvitist maksma. Aga ta saab odavalt sihtpunkti ning lennufirmal on samas kohustus teha turvalisuse tagamiseks elementaarsed investeeringud.

Sama asi on ka K-Arvutisalongiga. Seal ilmutatud piltide kvaliteet jääb kallimatele konkurentidele alla, sest fotode töötlemise seadmed ja fotopaber on odavamad ning fotode töötlemine algelisem. ?Meie teeme odavalt, kes tahab lisakvaliteete, läheb mujale,? ütleb ka K-Arvutisalongi direktor Peeter Kargu ise. Samuti võtab piltide kättesaamine kau-em aega - tunni aja asemel peab neid ootama nädala.

Kuid tarbijal on nüüd võimalik järele proovida ja oma valik teha. Valikuvõimalus on igal juhul võit.

Kas võitlus fototurul saadab hinnad üldisesse langusesse? K-Arvutisalongi konkurentide reaktsioonid on õige valulised olnud. ?Nad vist mõtlevad, et teevad Eesti turul veidi nalja, aga need naljad on mõnele väga valusad,? tõdes poeketi Fotoluks omanik Jüri Jõepera Äripäevas, lubades hakata kaubanduskeskustes pindu ja töötajaid vähendama. Fotomeistri omanik Tavi Grepp nimetas arvutifirma tegevust Postimehes ebaeetiliseks ning ütles, et töötlemata fotod tulevad kvaliteediga ?nagu jumal juhatab?.

Äripäeva arvates on reaktsioon üle paisutatud. Kindlasti jätkub nii neid kliente, kes tahavad ilmutada oma pildid võimalikult odavalt, kui ka neid, kes ajavad eelkõige taga kindlat kvaliteeti.

Siiski, kui jälgida paralleeli odavlennufirmade ja Säästumarketiga, siis on odavfirmadel hindadele mõju. Näiteks lennuturu tuleviku kohta on Estonian Airi president Erki Urva öelnud, et lähiaastatel areneb Euroopas välja niinimetatud uus traditsiooniline lennundus, mis kujutab endast sümbioosi senise ?vana? lennunduse ja odavlennufirmade ärimudelitest.

Fotomeistri omaniku Tavi Grepi sõnul alustavad ka teised fotofirmad K-Arvutisalongi vastu hinnasõda. Fotomeister hakkaski pakkuma digifotosid turuvallutaja hinnaga ehk samuti 1,50 krooniga ning need saab kätte viie päevaga.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:38
Otsi:

Ava täpsem otsing