Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    RyanAir Eesti ja Läti lennujaamade vahel

    Viimaste aastate jooksul on Riia lennujaama peetud üheks kallimaks lennujaamaks Euroopas. Osaliselt selle arvel jõudis Riia lennujaam käesolevaks ajaks oma infrastruktuuri objekte renoveerida, mis võimaldab saada rohkem tulu lennundusega otseselt mitte seotud tegevustest: toitlustusest ja kaubandusest.
    Nüüd on otsustanud Riia lennujaam tariife langetada ja koos RyanAiri tulekuga prognoositakse, et järgmisel aastal jõuab reisijate arv kahe miljonini. Ilmselt on prognoosi koostamisel arvestatud jätkuva reisijate arvu kasvuga üle 50 protsendi (mis viimastel kuudel ka aset leiab) ning RyanAiri poolt toodud lisareisijatega.
    RyanAir opereerib õhusõidukiga Boeing 737-800, istekohtade arvuga 189. RyanAiri edu üheks võtmeteguriks on olnud istekohtade maksimeerimine, mis eeldab ka lennukite kõrget täituvust.
    Näiteks Estonian Airi 113kohaliste õhusõidukite Boeing 737-500 keskmine täituvus on umbes 60 protsenti. Ryan-Air on aga oma 189 kohalise õhusõiduki täituvuseks saavutanud keskmiselt üle 80% protsendi. Eestis on Ryan-Airiga sarnane täituvus võimalik saavutada tõneäoliselt üksikutel liinidel ning selle eelduseks on tariifide alanemine.
    Maksimaalselt võib üks RyanAiri lennuliin sagedusega üks lend päevas tuua juurde umbes 11 000 reisijat kuus. Absoluutne maksimum, mida RyanAir eduka tegevusega kolmel sellisel lennuliinil Riias võib saavutada, on pisut rohkem kui 400 000 reisijat aastas.
    Tuleb arvestada, et iga veetud inimene loetakse õhutranspordis reisijaks kaks korda: väljudes ja saabudes lennukiga lennujaama. Palju neist võidetakse teiste lennukompaniide arvel, palju neist on inimesed Lätist, kes suunduvad Riia kaudu Läände ja palju neist turistid, kes tulevad Lätit vaatama, ei oska praegu prognoosida. Eduka stsenaariumi täitmisel võiks RyanAiri turuosa Riia lennujaamas olla umbes 20%.
    RyanAiri üheks tugevaks küljeks on edukas PR-tegevus. Nii rõhutab RyanAir ka Riia lennuliinide avamisel Läti suurele kasumile turistide arvel. Kust uus turist tuleb? Ilmselt sealt, kust enne oleks olnud tulek raskendatud või ebasoodne. RyanAiri poolt avatavad liinid Riiast Londonisse, Frankfurti ja Tamperesse konkureerivad juba olemasolevate lennuliinidega Riiast. Võib arvata, et Tampere liini avamisel on arvestatud ka Soome turistide aktiivsusega Eestis ning puuduliku laevaühendusega Soome ja Läti vahel.
    Vaieldamatult on suur osakaal veetud reisijatest õhutranspordis just turistidel. Enamus turistidest reisib siiski mitte ainult soodsate transpordivõimaluste pärast. Nii pakub RyanAir oma klientidele koostöös teiste ettevõtetega soodsat transpordi- ja majutusteenust ka viibimiskohas.
    Kindlasti pakuks odavate veohindadega lennufirmade ja mitte ainult RyanAiri tulek Eesti turule üha rohkem reisimisvõimalusi kohalikele, kellele hetkel Tallinna lennujaamas opereerivate lennukompaniide kehtivad tariifid ei ole taskukohased.
    Tallinna lennujaama tariifide langetamine peab olema üldine ja kohalikud lennukompaniid Estonian Air ja Aero Airlines ei tohi sattuda oma tegevuse pantvangiks, makstes kõrgemat hinda kui võõras lennukompanii, kellel on rohkem võimalusi saabumis- ja lahkumisaegu korrigeerida.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.