Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sõiduautomüük juulis kesine
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmetel müüdi juulis 1245 sõiduautot, mis jääb alla nii eelmisele kui ka üle-eelmisele aastale ning on samal tasemel 2001. aasta sama ajaga.
Oma müüki on suutnud mulluse juuliga võrreldes kasvatada peaasjalikult vaid esikolmikus olevad margid, ehk Toyota, Volkswagen ja Renault, ning veel mõned üksikud, mille müüginumber jääb 30 auto piiresse kuus või alla selle. Ülejäänud markide müük on aga langenud. Põhjuseid võib olla mitmeid, kuid kindlasti mängib oma rolli liisingumakse käibemaksustamine, järelturul toimunud hinnalangus ning hüppeliselt kasvanud eluasemeturg, mis sunnib paljusid investeerima oma rahanatukese pigem uude kodusse kui uude autosse. Aasta kokkuvõttes pole siiski midagi hullu lahti, sest tänu aasta alguse tublile müügile on tänavu seitsme kuuga müüdud 815 autot rohkem kui mullu samal ajal. See teeb müügikasvuks 7%, mis on igati korralik näitaja.
Toyota edu on Eestis vankumatu ning tänu vastupidavusele hea imago omandanud ?jaapanlast? on hakatud Eestis üha soojemalt vastu võtma. Juuli müüduim mark oli Toyota, müüduim auto Toyota Corolla. Toyotale järgnesid Volkswagen 139 ja Renault 102 uue sõiduautoga, ka mudelite müük kulges samas järjestuses: 41 autoga oli teine VW Golf ning kolmas 39 autoga Renault Clio.
Seevastu tarbesõidukite müük oli juulis igati korralik. 278 auto suurune tarbeautode müük on tänavu paremuselt teine tulemus, jäädes alla vaid märtsikuu 314 auto suurusele müügile. Müüduim tarbesõidukimark oli juulis Renault 61 sõidukiga, talle järgnes 50 autoga Citroen, Mercedes-Benz oli 35 autoga kolmas. Edasi piiri taha saatsid meie uute autode müüjad ühtekokku 90 sõidukit, ehk koos tarbesõidukite ja reekspordiga läks juulis kaubaks ühtekokku 1613 uut sõidukit.