Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transporditurul läheb pingeliseks

    Ekspedeerimisfirma ATP Freespeed OÜ müügijuhi Jaanis Soone sõnul on pinge transporditurul kasvanud, madalat hinda pakkudes püüavad leedukad Eesti vedajate tööd üle võtta.
    Odavamatest vedajatest on kuulnud ka ekspedeerimisfirma DFDS Transport ASi juhatuse esimees Jaan Lepp. ?Eks neid odavamaid tuleb küll ja mitte ainult Leedust, neid tuleb ka Lätist, Venemaalt, Poolast, Slovakkiast, aga meie firma neid ei kasuta. Hind on küll madal, aga kvaliteet on vilets ? kui juht peale emakeele ühtegi keelt ei oska, siis kuhu ma ta saadan?? rääkis Lepp.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti sõnul vabanes piiride kadumisega isegi kuni veerand vedajate ressursist.
    ?Need, kes enne pikkades piiri- ja tollijärjekordades ootasid, tahavad ka midagi vedada,? ütles Lepp.
    Lisaks piirijärjekordadele kadusid seoses Euroopa Liidu laienemisega ka mitmed seni nõutud dokumendid, mis kiirendas samuti transpordifirmade tööd oluliselt. ?Paberimajanduses muutus olukord lausa dramaatiliselt, väga lihtsaks läks,? lisas Lepp. ?Kuigi jah, nn kolmandate riikide vedudes läks paberimajandus veidi keerulisemaks.?
    Kasvanud veokiirus tähendab Lusti sõnul seda, et ka probleeme on vähem ? autojuht teab nüüd üsna täpselt, kus ta ööbib ja kus ta tangib, ta ei pea enam muretsema, et äkki on vaja kuskil metsaparklas ööbimiseks koht leida. ?Enne läks piiridel liiga kaua aega, isegi Eesti-Läti piiril seisis auto mõnikord terve ööpäeva,? lisas Lusti.
    Järjekordade kadumisel tekkinud vabade vedajate arv võib põhjustada transporditurul ka hinnasõja. Jaanis Soone sõnul ongi vedamise hinnad juba langenud, ka firmade kasumimarginaalid on endisest väiksemad.
    DFDS Transport hindu siiski langetanud ei ole. Jaan Lepp põhjendas seda asjaoluga, et kütus, maksud ja muud säärased kulud on kasvanud.
    ?Ühiku veohind on teoreetiliselt odavam siiski merel ja raudteel, aga autovedu on operatiivsem, tänu piiride kadumisele läks see nüüd oluliselt kiiremaks,? vastas Lusti küsimusele, et milline veoliik on odavaim.
    Mõne kaubaliigi puhul on Lusti sõnul autovedu ka odavam.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.