Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vahendajad ei suuda taksosid kontrollida

    Taksopettuste ennetamine on keeruline. Esimeseks põhjuseks on see, et vastavalt seadusandlusele on kuritegude matkimise õigus kitsal ringil ametkondadel, mille hulka ei kuulu kohalikud omavalitsused ja eraõiguslikud organisatsioonid. Eelmise aasta novembris pöördusime taas julgestuspolitsei poole, et kaasata neid Tallinna taksonduses kontrolli teostamiseks.
    Teiseks põhjuseks on see, et vastavalt seadusele saab karistada ainult vedajat, mitte taksoteenuse vahendajat. Kodanikud pöörduvad tavaliselt avaldusega pettuse kohta otse firmasse, kelle logo all teenust osutatakse. Firmad on huvitatud sellest, et info meieni ei jõuaks.
    Asja teeb keerulisemaks see, et osad firmad, kelle logo taksoteenuse osutamisel kasutatakse, ei oma ise taksoveoluba või sõidukeid. Tegelikult osutavad nende logo all taksoteenust FIEd. Nii toimib näiteks Linnatakso.
    Sellest ka kohati vahendajate huvi puudumine teenindustaseme tõstmiseks. On tekkinud olukord, kus taksoteenust vahendavad firmad ei suuda lepingupartnereid kontrollida või ei ole huvitatud kvaliteetse taksoteenuse osutamisest. Ajakirjanduses tõstis teema üles Eesti Hotellide ja Restoranide Liit (EHRL), mis saatis linnavalitsusele avalduse, kus kaebas pettuste üle.
    Kuid ka hotellid ja restoranid ei käitu ise alati korrektselt. Osadel EHRLi liikmetel on sõlmitud lepingud taksofirmadega või taksoteenust vahendavate firmadega neile kuuluval eramaal taksoteenuse osutamiseks, kuid nad on jätnud paigaldamata taksopeatust tähistavad märgid. Vastavalt seadusele korraldab liiklust ning liikluskorraldusvahendite õige paigutuse ja korrasoleku teeomanik ehk siis antud juhul hotell või restoran.
    Näiteks Viru hotelli ees peaks seisma taksopeatuse märk, seal on aga väljas vaid silt "lubatud ainult Tulika taksodele". See jätab mulje, nagu taksod seal pargiksid. Taksopeatusest ei ole hotell aga huvitatud, sest siis sooviksid seal seista ka teiste logodega taksod. EHRLi saadetud avalduses oli ka esitanud ebatäpseid andmeid sõidukite registreerimismärkide ning firmade kohta, kelle logo all teenust osutati. Hetkel peaks toimima taksonduses vabaturumajanduse seaduspärasused ? nõudlus ja pakkumine ning sellele vastav hinnakujunemine -, kuna seadusega on vedajale jäetud õigus vabalt teenusele hind kehtestada. Arusaamatust turistide seas on tekitanud naabritest erinev hinnapoliitika ning välismaal ilmunud artiklid, kus selgitatakse, et Tallinnas saab igale poole 35 krooniga. Tallinnasse saabudes ootavad neid aga ees pealeistumistasud, mis ulatuvad 100 kroonini, või miinimumtasu, mis kõigub 35 kroonist 150 kroonini.
    Autor: Eero Aarniste
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.