VP Market harjunud jõudu kasutama

Tõnis Arnover 11. august 2004, 00:00

Leedus on kontsern tosina aastaga välja ehitanud kogu riiki katva ligi 190 kaupluse võrgu, Lätis suudeti turuliidriks tõusta kolme aastaga, mil on rajatud 83 kauplust ja on haaratud ligi veerand turust. Tänavu esimesel poolaastal kasvas VP Marketi käive Lätis veel 42%.

Mitmed Leedu tootjad on tunnistanud, et VP Marketiga läbirääkimiste pidamine on raske. Ka Leedu VP Marketi peadirektor Ignas Sta?kevicius pole saladust teinud, et nad on Leedus tuntud jäiga ja nõudliku partnerina. Samal ajal on VP Market taganud tootjatele Leedus väga hea müügivõrgu ja viimastel aastatel avanud neile oma kaupluste kaudu hea ekspordikanali Lätti.

Viimase puhul on Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimees Olle Horm Äripäeva arvamuskülgedel maininud, et paljudele Eesti töötlejatele teeb VP Marketi võidukäik Lätis muret just seetõttu, et selle kaudu on Leedu konkurentide pääs Läti turule palju lihtsam.

Äripäevale antud intervjuus on Sta?kevicius kinnitanud, et VP Market valmistub hoogsalt laienema Poolas ja järk-järgult Eestis, mis avab uusi turge veelgi. Samas tunnistas ta, et suurele Poola turule sisenedes vajatakse Läti ja Eesti kaubatarnijaid, kellega loodetakse kergemini kaubale saada kui Poola tootjatega. Järelikult püüab ta rakendada Lätis ja Eestis samasugust taktikat nagu Leedus.

Kuid VP Marketi tugeva positsiooni üks tulemusi on ilmselt ka see, et tema esinduspoe Maxima 50 000 kauba valik on väga hea, nagu ka kvaliteedi ja hinna suhe. Seetõttu võis Sta?kevicius enesekindalt öelda, et ei karda Lidli ning Kesko ja ICA liidu hinnakonkurentsi ning näeb võimalusi laieneda raske konkurentsiga Eesti turul.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:38
Otsi:

Ava täpsem otsing