Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Algas keeruka tee-ehituse ettevalmistus

    Selle projekti näol on tegemist ühe suurema ja komplektsema teeprojektiga, mis Eestis kunagi tehtud.
    ?Pikkust on küll kaheksa ja pool kilomeetrit, aga tööd on oluliselt teistsuguse iseloomuga. Peterburi tee algus vajas uuendamist, 1967. aastast pole seal suuremaid töid tehtud. Maantee laiendamine on paratamatu, sest liiklus on sel lõigul suurenenud ja õnnetusi palju,? rääkis maanteeameti europrogrammide osakonna peaspetsialist Andres Brakmann.
    Selleks, et tagada ohutu ja sujuv liiklus, on ette nähtud Väo ja Maardu sõlmede lahendamine eritasandiliste ristmikena. Kokku ehitatakse lõigule kolm eritasandilist ristmikku. Lisaks ehitatakse Pirita jõele kaks uut silda seniste asemel, jalakäijate ja ratturite tarvis aga kergliiklustee ja tunnelid. Kui praegu on liiklus kaherealine, siis tulevikus tuleb Maarduni kolm sõidurada ühele ja kolm teisele poole.
    Väo?Maardu lõigu rekonstrueerimise projekti maksumus on 8,5 miljonit krooni, millest 75% kaetakse ELi ISPA abiprogrammi vahenditega. Projekti peatöövõtja on Taani firma COWI AS, kelle koostööpartneriks on EA Reng AS.
    Valminud eelprojektiga on maanteeamet rahul, käimas on projekti kooskõlastamine kolme omavalitsusega, kelle maadelt magistraal läbi läheb: Tallinn, Maardu, Jõelähtme vald. Sügisel kuulutatakse välja hange tehniliseks ekspertiisiks.
    Tuleva aasta alguses esitatakse projekti rahataotlus Euroopa Komisjonile. Ehituseks vajaminev 800 miljonit loodetakse 80% ulatuses saada Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
    Tee-ehituse algus sõltub kõigi kooskõlastuste saamisest ja vajalike maatoimingute teostamise kiirusest, selgitas Brakmann.
    Tallinna maa-ameti munitsipaalmaade osakonna juhataja Alo Branti sõnul hõlmab Väo liiklussõlm 31 eraomandis olevat kinnistut.
    Eraomanikelt on vaja osta üle 7 hektari maad. Maatükkide maksustamishind on kokku 16,61 miljonit krooni.
    ?Turuhinnast on see madalam ja omanik küsib kindlasti rohkem. Kinnisvaraeksperdid pakuksid 20?25 miljonit,? lisas Brant.
    Ühisnõupidamisel keskkonnaministeeriumiga on arutatud sundvõõrandamise varianti, et viia seadusesse punkt, mis võimaldaks pakkuda asendusmaid teealustele kruntide omanikele.
    Jõelähtme valla abivallavanem Arvo Pärniste kinnitas, et vald on eelprojektiga tutvunud ja nende ettepanekutega on töö käigus arvestatud. Kooskõlastamisel probleeme tekkida ei tohiks, lisas ta.
    ?Kiirtee ehitus lahendab tee koormuse probleemi ja meil on hea meel, et tuleb kõnnitee üle Peterburi maantee. Aga meid ei rahulda pakutav linna sissesõit, mis lisaks kaks üleliigset järsku käänakut,? selgitas Maardu linna linnamajanduse juhataja Elviira Piiskoppel.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.