Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Algas keeruka tee-ehituse ettevalmistus
Selle projekti näol on tegemist ühe suurema ja komplektsema teeprojektiga, mis Eestis kunagi tehtud.
?Pikkust on küll kaheksa ja pool kilomeetrit, aga tööd on oluliselt teistsuguse iseloomuga. Peterburi tee algus vajas uuendamist, 1967. aastast pole seal suuremaid töid tehtud. Maantee laiendamine on paratamatu, sest liiklus on sel lõigul suurenenud ja õnnetusi palju,? rääkis maanteeameti europrogrammide osakonna peaspetsialist Andres Brakmann.
Selleks, et tagada ohutu ja sujuv liiklus, on ette nähtud Väo ja Maardu sõlmede lahendamine eritasandiliste ristmikena. Kokku ehitatakse lõigule kolm eritasandilist ristmikku. Lisaks ehitatakse Pirita jõele kaks uut silda seniste asemel, jalakäijate ja ratturite tarvis aga kergliiklustee ja tunnelid. Kui praegu on liiklus kaherealine, siis tulevikus tuleb Maarduni kolm sõidurada ühele ja kolm teisele poole.
Väo?Maardu lõigu rekonstrueerimise projekti maksumus on 8,5 miljonit krooni, millest 75% kaetakse ELi ISPA abiprogrammi vahenditega. Projekti peatöövõtja on Taani firma COWI AS, kelle koostööpartneriks on EA Reng AS.
Valminud eelprojektiga on maanteeamet rahul, käimas on projekti kooskõlastamine kolme omavalitsusega, kelle maadelt magistraal läbi läheb: Tallinn, Maardu, Jõelähtme vald. Sügisel kuulutatakse välja hange tehniliseks ekspertiisiks.
Tuleva aasta alguses esitatakse projekti rahataotlus Euroopa Komisjonile. Ehituseks vajaminev 800 miljonit loodetakse 80% ulatuses saada Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Tee-ehituse algus sõltub kõigi kooskõlastuste saamisest ja vajalike maatoimingute teostamise kiirusest, selgitas Brakmann.
Tallinna maa-ameti munitsipaalmaade osakonna juhataja Alo Branti sõnul hõlmab Väo liiklussõlm 31 eraomandis olevat kinnistut.
Eraomanikelt on vaja osta üle 7 hektari maad. Maatükkide maksustamishind on kokku 16,61 miljonit krooni.
?Turuhinnast on see madalam ja omanik küsib kindlasti rohkem. Kinnisvaraeksperdid pakuksid 20?25 miljonit,? lisas Brant.
Ühisnõupidamisel keskkonnaministeeriumiga on arutatud sundvõõrandamise varianti, et viia seadusesse punkt, mis võimaldaks pakkuda asendusmaid teealustele kruntide omanikele.
Jõelähtme valla abivallavanem Arvo Pärniste kinnitas, et vald on eelprojektiga tutvunud ja nende ettepanekutega on töö käigus arvestatud. Kooskõlastamisel probleeme tekkida ei tohiks, lisas ta.
?Kiirtee ehitus lahendab tee koormuse probleemi ja meil on hea meel, et tuleb kõnnitee üle Peterburi maantee. Aga meid ei rahulda pakutav linna sissesõit, mis lisaks kaks üleliigset järsku käänakut,? selgitas Maardu linna linnamajanduse juhataja Elviira Piiskoppel.