Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaotatud ja leitud ? ühe domeeni lugu
Domeen oli registreeritud üheks aastaks registreerimisfirma Network Associates kaudu. Aasta möödudes meenutas NA domeeni omanikule vajadust kasutusõiguse uuendamiseks. Klient kaalus domeeni uuendamist erinevate vahendajate kaudu ja otsustas odavama hinna tõttu teise firma kasuks. Teise aasta kestel uus firma pankrotistus ning tema kaudu registreeritud domeenid läksid kolmanda vahendaja valdusse, kes aga kolmanda kasutusaasta alguses ei meenutanud kliendile vajadust domeeni uuendamiseks.
Probleemid e-mailiga olid domeeni kasutusõiguse kadudes kliendi jaoks esimene märk sellest, et midagi on valesti. Veebilehte kontrollides selgus, et ka see pole enam kättesaadav. Klient püüdis ühendust võtta firmaga, kelle kaudu ta domeeni viimati pikendas, kuid leidis selle veebilehelt vaid e-maili aadressi päringute saatmiseks. Järelepärimisele ei tulnud vastust ning klient pöördus abi saamiseks meie poole. Otsingute tulemusena leidsime firma telefoninumbri Malaisias, kuid sellel võttis toru automaatvastaja, mis teatas väga vigases inglise keeles, et kliendiga võetakse ühendust e-maili teel. Teadet ei saanud automaatvastajale jätta.
Otsisime pankrotistunud firma nime ning erinevaid sõnakombinatsioone kasutades internetis, kuni leidsime lingi veel ühe registreerimisfirmani, mis oli üle võtnud domeenid teiselt pankrotistunud firmalt. Helistamise ja kirjavahetuse tulemusena saime teada, et kliendiga ei saadud ühendust vananenud kontaktinfo tõttu esialgsel registreerimistaotlusel. Domeeni omanik kasutas algul era-aadressi, mille ta hiljem kõnealuses domeenis asuva aadressi vastu vahetas.
Antud juhul päästis domeeni kliendi jaoks ühe kuu pikkune periood, mille jooksul vananenud domeeni ei müüda. Ilma selleta oleks kõnealune, tõeliselt hea .com-aadress kliendi jaoks kadunud.
Kogu loo lõpp on ühekorraga hea ja halb. Hea, sest domeeni kasutusõigust uuendati tasuta üheks aastaks. Halb, sest klient kulutas probleemi lahendamiseks mitu korda rohkem raha, kui oleks kulunud domeeni uuendamisele.
Autor: David Cauthery