Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmad ägavad nafta hinna surve all

    Vaevalt olid lennufirmad New Yorgi terrorirünnaku järel suutnud kriisist toibuda ja selle aasta algupoolel üsna häid tulemusi saavutada, kui ülikõrgele kerkinud nafta hind on asunud taas kiiresti nende kasumit sööma.
    Et odavlennufirmad on madalate piletihindadega konkurentsi väga teravaks ajanud, siis on traditsioonilised lennufirmad seatud valiku ette, kas ja millal tõsta piletihinda ehk panna osa kasvanud kütusekulusid reisijate õlule.
    Euroopa suurtest lennufirmadest teatas esimesena British Airways (BA), et kavatseb alates eilsest suurendada pikematel lendudel kütusekulu piletihinnas 2,50 naelalt kuuele, mis tähendab seega piletihinna kallinemist keskmiselt 82 krooni võrra. Firma loodab sel moel tagasi saada 1,6 miljardit krooni.
    Kohe BA järel teatas veel teinegi Briti kauglennufirma Virgin Atlantic, et tõstab samuti kütuse tõttu piletihinda.
    Seevastu Euroopa juhtivad Briti odavlennufirmad Ryanair ja EasyJet välistasid kindlalt piletihinna tõstmise ja koguni prognoosisid, et Euroopa lennundusturul käiv hinnasõda sunnib lähikuudel piletihinda hoopis langetama.
    Teine Euroopa suurim lennufirma, Saksa Lufthansa, samuti ka Austrian Airlines, Iberia, Alitalia jt teatasid, et nemadki ei näe hetkel piletihinna tõstmiseks põhjust. Enamik neist on sõlminud pikaajalised kütusetarnelepingud.
    Põhjala lennufirmadest teatas Soome Finnairi pressiesindaja Taneli Hassinen pärast BA otsust, et nafta kallinemine ei ole tekitanud neile piletihinna tõstmise survet. Tema sõnul moodustab kütus umbes 10 protsenti firma kogukuludest.
    Finnair ei taha ilmselt oma head arengutrendi rikkuda. Tänu eelmisest suvest soodsamatele hindadele kasvas juulis Finnairi reisijate arv mullu sama ajaga võrreldes 16,8%. Gruppi kuuluva Aero Airlinesi reisijate arv Tallinna?Helsingi liinil kasvas 24% ja oli 8800.
    Eile oma teise kvartali aruande esitanud Põhjala SAS Group on palju surutumas seisus. Firma maksude-eelne kasum oli nullis, kusjuures reisiliiklus kasvas 14,3%. Osa analüütikute sõnul näitab SASi aruanne rentaabluse vähenemist ning kõrge kütusekulu kahjustavat mõju.
    Eri analüütikute hinnangul võib kõrge nafta hind suurendada SASi aastakulu enam kui miljardi krooni võrra.
    Tõsi, SAS tõstis grupi sees piletihindu juba mõni aeg tagasi. SAS Rootsi on alates juulist kergitanud edasi-tagasipileti hinda 425 Eesti krooni võrra ja SAS Taani 6
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.