Praamiliikluse rahastamine ikka veel lahtine

Sirje Niitra 13. august 2004, 00:00

Nii Tallinna Sadam, kellele praamiliikluse korraldamine 1. oktoobrist anti, kui ka rahandusministeerium on kinnitanud, et riik doteerib seda tegevust jätkuvalt ja umbes sama suures ulatuses kui siiani. Ometi polnud eile valitsuses arutatud eelarveprojektis sellist summat sees.

Ministeeriumi pressiteenistus teatas, et praegu on saarte ja mandri vahel parvlaevaliikluse korraldamiseks ning Sõru?Triigi liinile sihtotstarbeliseks eraldiseks kavandatud kokku veidi üle 90 miljoni krooni. Vormsi liini raha sisaldub maavalitsustele eraldatava ühistranspordi toetuse sees, milleks kokku on ette nähtud 32 mln krooni. Ministeeriumi teatel pole praegu arutatav esialgne eelarveprojekt kaugeltki veel lukku löödud ning muudatused on võimalikud.

Atoneni kinnitusel rahastatakse parvlaevaliiklust riigieelarvest ka 2005. aastal. ?Kuna antud teema tuleb lähinädalatel valitsuskabinetti arutusele, siis lahendatakse eelarvest rahastamise meetod kompleksselt koos liikluse korraldamise otsusega. Sellest johtuvalt ei saa täna lõplikult määratleda ega ka eelarveprojekti kirjutada, millise rea alt Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liinil parvlaevaliikluse korraldamist rahastatakse. Vajaminevad vahendid on kokkuleppel rahandusministeeriumiga meile reserveeritud ning nende eraldamise suhtes kahtlusi pole,? selgitas ta. Atoneni sõnul saab täpsemalt praamiliiklusele tehtavatest kulutustest rääkida kahe nädala pärast, kui valitsus eelarve teema juurde uuesti tagasi tuleb. Varem on Atonen lubanud muuta praamiliikluse saarte ja mandri vahel senisest odavamaks.

Eelmisel aastal doteeris riik praamiliiklust 86,8 mln krooniga, lisareiside eest sai Saaremaa Laevakompanii veel 2,5 mln krooni. Selle aasta üheksaks kuuks oli eraldis 62,5 mln krooni, pluss 2 mln krooni Triigi?Sõru liinile uue laeva ostmiseks. Tänavu on reisijate arv kasvanud juba 130 000 võrra.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:39
Otsi:

Ava täpsem otsing