Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Veebitekstide kirjutamise seitse surmapattu
On üllatavalt suur hulk kodulehekülgede eest vastutavaid inimesi, kel pole vähimatki arusaamist teksti olulisusest. Sisu on tähtis. Tõepoolest. Asjalik sisu muudab sinu firma näo suurepäraseks. See müüb.
Kehv sisu on hullem kui üldse mitte midagi. Kehv sisu näitab lehe omanikku amatöörliku organisatsioonina.
Tarbija ei käi teie lehel kujundust nautimas. Ta otsib vastuseid oma küsimustele. Kui pole sisu, siis pole ka vastuseid.
Esitatav tekst peab olema loetav:
kontrastne (must-valge, tume-hele), mitte mingil juhul hele heledal või tekst säbrulisel taustal;
tekst peab olema piisavalt suures kirjas. Kahjuks kasutatakse kujunduses tihti väikest kirja, kuna see täidab lehti ühtlasemalt ja on kujunduse seisukohast parem.
Sa ei saa müüa organisatsiooni, müües organisatsiooni. Vaata tõele näkku. Inimesed on veebis isekad, nad on väljas vaid iseenese eest. ?Me tähistame oma 50ndat juubelit!? Ja mis siis?
?50% allahindlust 50nda juubeli puhul!? Palju õnne!
Ära alusta pealkirja või lauset ettevõtte nimega. Alusta alati sihtgrupi vajadustega. Enne alustamist korda endale: ?See lugu ei ole minust. See on lugejast, minu kliendist.?
Õnnetul kombel kipuvad just need, kellel on kõige vähem öelda, kõige pikemalt kirjutama. Kvaliteetne veebitekst on lühike ning sisutihe.
Üks teksti lõik ei tohiks olla pikem kui 4?5 rida. Tekst peab olema liigendatud, et seda oleks võimalik ?sirvida?.
Kui sa ei ole õigekirjas tugev, ära hakka äritekste koostama. Veebi jaoks hea teksti kirjutamine on keeruline. See nõuab kõvasti oskusi ja kogemusi.
Isegi ebaprofessionaalselt kirjutatud e-kirjad jätavad väga halva mulje.
Veebitekstide kirjutamine ei ole sama, mis trükise jaoks kirjutamine. Kui sina siin erinevust ei näe, pead lihtsalt hoolsamalt vaatama. Veebi jaoks kirjutajad järgivad teemasid, mida inimesed otsivad. Iga sisujupikese taha kirjutavad nad rea metaandmeid.
Tavaliselt on veebiversioon samast kirjutisest paberil palju lühem. Välja tuleks visata enamik ?parimat hinna ja kvaliteedi suhet? ja muud tõestuseta mõttetused või hooplemine. Veebilehe lugeja lihtsalt ignoreerib neid ja teie sõnum jääb lahjemaks.
Veebikirjutaja ei arutle iial: ?Kuidas ma selle bro?üüri kiiresti veebi üles saaksin? Tean ? konverteerin selle PDFi!? Vaid pigem nii: ?Kuidas luua sisu, mis sobiks paremini minu kodulehele; mis sobiks loogiliselt minu alajaotustesse??
Kui sa ei ole pealkirjade kokkupanemises osavam, leia keegi, kes on. Pealkirjad on kõige tähtsamad osad veebi kirjutatavast tekstist.
Hoia need lühikesed (mitte üle kuue sõna). Hoia need selged ja kirjeldavad. Väldi nutikas olemist. Pealkirjad peavad sisaldama sisu olulisimaid märksõnu. Pealkirjad ja alapealkirjad muudavad teksti struktureeritumaks ja seega pilguga ülekäimisel paremini haaratavaks.