Teemüüjate äri tõusuteel

Krista Taim 19. august 2004, 00:00

Eestisse eksklusiivseid, kalleid puruteesid tooma hakanud kahe firma, Polarest Grupp OÜ ja OÜ Euro Tehnik riskid on end ära tasunud ? müük suureneb iga kuuga. Rahanumbritest kaks suuremat teekaupmeest siiski rääkida ei taha, peljates konkurentsi. Turg on nende vahel jagatud sõbralikult, ühele kuuluvad teepoed, teisele hotellid, restoranid, kohvikud, ning kaubanduskeskustes avariiulid.

Viis aastat tagasi ühe Tea & Coffe Centre teepoega alustanud Polarest Grupp OÜ omaniku Ahti Lähebi sõnul kasvas müük sel poolaastal viiendiku võrra. Firmal on viis oma poodi ja kaheksa edasimüüjat Eestis. Viimane suurem teekauplus avati aprillis Viru keskuses. Stabiilne laoseis 2 tonni teed, kokku 300 teesorti.

Läheb ei näe müügi tõusul lõppu, sest tee pakub mitmeid kasutusvõimalusi ja kõik pole veel purutee võlusid avastanud.

?Kui nõukogude ajast oli jäänud harjumus musta teed osta, siis üha rohkem on suurenenud rohelise tee osa. Inimesed mitte ainult ei joo rohelist teed, sellest tehakse isegi vanne, kompresse, pestakse juukseid. Teed pannakse kotikestega riidekappi aroomiks ja ka autosse lõhnakuuse asemel,? loetleb Läheb tee kasutamise viise. Põhiosa jõuab siiski teetassi.

Teemüügile aitab kaasa ka teealane kirjandus. Nii kui kuskil kirjutatakse, et jasmiin ergutab, siis kohe kasvab jasmiinitee müük.

Konkurendil, OÜ Euro Tehnikul on müük tänavu kasvanud 30%. Gurmansi tee stendid, kus inimesed saavad ise kühvliga teed võtta, on 32 suuremas kaupluses, lisaks toimub müük 200 hotellis, restoranis, kohvikus.

Tegevjuht Mati Lehissaar meenutab, et kui ta kolm aastat tagasi puruteega turule tuli, peeti teda veidrikuks: ?Teised ei arvanud sellest midagi, mina üksi uskusin sellesse.? Lehissaare ennustab, et puruteede käive tõuseb jõuliselt veel viis aastat.

Edu tagas ka tühja ni?i leidmine ? avariiulid kaubanduskeskustes ning kohvikud, restoranid. ?Sellist kohta, kus inimesed saaksid ise katsetada ja teele lähedale minna, polnud. Esimeste stendidega tõime inimesed puruteed avastama,? räägib Euro Tehniku Põhja-Eesti piirkonna konsultant Kriste-Triin Adamberg.

Tallinna Aia tänava Teepoe omanik Vahur Kell kahte suurt konkurenti ei pelga, sest teejoojaid tuleb üha juurde. Oma trumbiks kahe suure ees loeb ta kollektsioonteesid, mis on valmistatud eriliselt valitud teelehtedest: kõik ühepikkused, kas siis rulli või spiraali keeratud.

Traditsioonilise, n-ö pakitee turustaja, Liptoni tee maaletooja Unilever Eesti turundusjuhi Ruth Aarma sõnul võetakse turgu mitte üksteiselt, vaid kohvijoojate arvel. Teeturul käib küll tihe võitlus iga riiuli ees peatuva silmapaari pärast, kuid Lipton pole pidanud seepärast end koomale tõmbama.

Ka Selveri ostujuhi Tiiu Valgu sõnul pole puruteed veel pakiteede müüki vähendanud. ?Purutee klient on oluliselt teadlikum tee tarbija. Oleme purutee laiendamisega leidnud endale juurde kliente, kes soovivad saada tee joomisest maitseelamust.?

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:40
Otsi:

Ava täpsem otsing