Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ühispank võitis laenuturul võimsalt

    Ühispank on laenuportfelli aasta jooksul kasvatanud 14,9 miljardilt kroonilt 24,04 miljardile kroonile, mis teeb kasvuks ligi kümme miljardit krooni ehk üle 60 protsendi. Hansapank sai laene juurde alla kaheksa miljardi, kuid juhib siiski laenuportfelli suuruselt enam kui kahekordselt. Kolmandiku võrra mullusest enam on kliente laenama meelitanud ka Sampo Pank, kes suve teisel poolel alustas ulatusliku kampaaniaga klientide ülemeelitamiseks.
    ?Oleme kindlasti rahul,? kommenteeris Ühispanga jaekaubanduse divisjoni direktori asetäitja Eerika Vaikmäe-Koit. ?Tiheda konkurentsi tingimustes on see eriti hea tulemus.? Turul laenukasvu aeglustumist või konkurentsi raugemist ta ei prognoosi. Oma turuosa plaanib Ühispank edaspidi kasvatada paari protsendi jagu aastas.
    Hansapank jäi Eestis laenude kasvus turu kesmisele alla juba kevadel, teised suuremad pangad kasvasid ka siis laenude osas Eesti suurimast pangast poole kiiremini. Kui esimese kvartali lõpus oli Hansapanga laenude turuosa 48,5 protsenti, siis täna on see 50.
    Hansapanga Grupi peadirektori Indrek Neivelti sõnul ületas grupis tervikuna laenude kasv siiski ootusi. ?Kiire laenukasvu põhjusteks on ülisoodsad intressid ning pikenenud tähtajad,? ütles ta eile pressikonverentsil.
    ?Oleme eluasemelaenuturu arengutega rahul,? lisas Hansapanga eraisikute panganduse juht Priit Põldoja. ?Meie eesmärk on olla turul klientide jaoks väljas parima pakkumisega. Viimaste kuude tegevus on toonud meile edu ning selle suuna jätkamine on enam kui kindel.?
    Ka Sampo Pank on personaal- ja jaepanganduse direktori Margus Zhuravljovi sõnul oma turuosaga rahul ja loodab tõusutrendi jätkumist.
    Esmaspäeval algul teatas Sampo, et kahe nädalaga on juurde tulnud juba 3000 klienti, mis on kaks korda enam kui tavaliselt sel perioodil. Hansa- ja Ühispanga esindajad kinnitasid, et nad ennast siiski ohustatuna ei tunne, kuna pikaajaline kliendisuhe on olulisem kui ajutised soodustused.
    Laenude kõrval on aina tihedamaks muutumas ka konkurents hoiuste pärast. Plaane intresse tõsta ei avaldanud siiski ükski pank, viidates euro intressimäärale rahvusvahelistel rahaturgudel.
    ?Kui ettevõtete hulgas on likviidsuse juhtimisel peamine instrument lühiajaline hoius, siis eraisikute puhul on märgata huvi alternatiivsete säästutoodete vastu. Seega seisab agressiivsem konkurents säästuturul veel kindlasti ees,? prognoosis Neivelt.
    Delfi juhatuse esimehe Ville Jehe kinnitusel pole ta seni saanud veel ühtegi piisavalt head pakkumist, et hakata mõtlema panga vahetamisele.
    ?Kasulikum on aeg ja energia põhitegevusse suunata, mitte otsida soodsamaid lahendusi pankades. Eelistan pigem tegelda tulude suurendamise kui kulude kokkuhoiuga,? põhjendas Jehe, kes ise ja ka kelle firmad on Hansapanga kliendid.
    Jehe hinnangul võib erinevate pakkumiste võtmine ja kaalumine mõttekas olla siis, kui ettevõte on agressiivses arenguetapis ja vajab palju krediiti. Lihtsalt ülekannete sooritamisel ei ole aga pangal ja pangal muud vahet kui harjumus ja hea teenindamine.
    Eraisikuna on Jehe Hansapanga personaalteeninduse rahulolev klient. ?Teise panga pakkumine peab ikka midagi väga erilist olema, et ma seda kaaluma asuksin. Aastamaksuta kediitkaart ja tasuta ülekanded ei ole minu jaoks argument,? ütles ta.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.