Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müügimehe võib rentida
Müügi väljast tellimine võib tähendada müügipersonali sisseostmist mingilt teiselt ettevõttelt või ka spetsiaalsete müügiteenuste või kampaaniate sisseostmist.
Levinuimaks müügiteenuse sisseostmise vormiks on telefonimüük ehk telemarketing. Kuid peale selle saab rentida ka müügipersonali või isikliku aktiivse müügiteenuse.
Müüki võib sisse osta tervenisti: ettevõte annab kogu müügiga seonduva tegevuse oma partnerfirmale korraldada, olles ise vaid nii-öelda tellija positsioonis. Sellisel juhul saab ettevõte esitada nägemuse lõpptulemusest ja eesmärkidest ning müügiettevõte realiseerib need.
Eestis on levinum siiski müügiteenuse osaline sisseostmine. Siin võib näiteks müügistrateegia koostada ettevõtte enda müügi- või turundusosakond ja sisse ostetakse vaid konkreetne teostus või siis osaline müügiprotsess.
Müügiteenuse sisseostmine võimaldab ettevõttel kontsentreeruda oma põhitegevusele ning jagada suurel määral ka riske ? müügiettevõtete hinnapoliitika põhineb suuresti tulemustasul. Müügifirmad on kontsentreerunud müügitegevusele ja seega hoolitsevad ka selle eest, et nende personal oleks professionaalne ja koolitatud.
Seega kaob ettevõttel vajadus endale näiteks mõneks kampaaniaks või hooajaks töötajate leidmine, koolitamine, motiveerimine, töötajatega seotud bürokraatia ? kõige sellega tegeleb müügiteenuseid osutav firma.
Peale selle võtab müügiteenust pakkuv ettevõte endale tulemustasuga riski ja seega kohustuse teha oma tööd hästi.
Autor: Kaia-Kaire Hunt