Nissani säästlik nn naeratav kaubik jõudis müügile

Tõnu Tramm 24. august 2004, 00:00

Primastari juhikoht torkab positiivse külje pealt silma mugavusega. Rooli taga olles tunneb juht end kui sõiduautos, iste on pehme, selle kõrgust ja rooli sügavust saab reguleerida (rooli kõrgust kahjuks mitte) jne. Pikemal sõidul aga hakkas juhikohal häirima käetoe puudumine paremal pool.

Müratase kabiinis on madal ja isegi kruusateel ei häiri kaubaruumist kostuv kõmin (kui mõni suurem kivikolksatus välja arvata). Sellele aitab kindlasti kaasa ka kaubaruumi vooderdus, mis ei kuulu küll standardhinna sisse, kuid on võimalik lasta 10 000 krooni paigaldada.

Säästlik kuuekäiguline manuaalkastiga diiselmootor on hea uudis transpordifirmale, sest kütusekulu on väike ning paak mahutab 90 liitrit, sellega saab isegi kuni 1200 kilomeetrit tankimata läbi sõita. Igatahes kui kütuseosuti näitas poolt paaki kütust, oli seljataga juba tublisti üle 500 kilomeetri. Primastari veab 1,9 dCi turbodiiselmootor võimsusega 80 ja 100 hobujõudu.

Kapoti all töötav 100 hj turbodiiselmootor kiirendab piisavalt, maanteel on möödasõidul tarvis siiski neljandat käiku kasutada. Viies, rääkimata kuuendast jääb kiirendades nõrgaks. Primastari saab hetkel vaid kaubikuversioonis, kuid valikus on ka üheksakohaline Combi-versioon ja kaheksakohaline reisibuss, mis peagi siinsete klientideni peaksid jõudma.

Primastari kaubaruumi külje-lükanduks ja 180 kraadi avanevad tagauksed on piisavalt laiad, et võimaldada euroalust mugavalt laadida. Põrandale paigaldatud kinnitusaasad lubavad lasti turvaliselt kinnitada ka raskemates teeoludes sõitmiseks.

5 m³ kaubaruumiga lühim Primastar kannab 1200 kg raskust lasti, pikendatud kere mahutab kuni 5,9 m³ kaupa. Valikust leiab veel kõrgendatud katusega sõiduki. Kaubaruumi pikkus on olenevalt keretüübist 2,4 või 2,8 meetrit.

Ehkki nii Primastari kui ka Renault Traficut toodetakse ühes ja samas Hispaania tehases, on Primastari peamised erinevused Renault?ga võrreldes valged suunatuled ja parem baasvarustus. Ka kõige kasinam variant sisaldab elektriaknaid ja -peegleid, reguleeritavat rooli ja istet, roolisambalt juhitavat CD-raadiot, ABS-pidureid jms. Muidu on tegemist aga Renault Traficu ja Opel Vivaroga identse tarbeautoga, viimase baashind on küll 10 000 krooni võrra madalam, aga tal ei ole ka elektriaknaid, -peegleid jms.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:40
Otsi:

Ava täpsem otsing