Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Praamiliiklusele pakutud lahendused ei saanud valitsuse heakskiitu
Saaremaa Laevakompanii (SLK) ja Tallinna Sadama ühisfirma loomise tingimusi pidasid valitsusliikmed riigile selgelt kahjulikeks. Ebapiisavaks pidas valitsus ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atoneni lahendusvarianti, mille järgi oleks pikenenud SLKga sõlmitud leping veel kahele aastale. Atoneni plaan oli kohustada SLKd lepingut jätkama pea samadel tingimustel ehk sama suure dotatsiooniga.
Segadust praamiliikluse edasise korraldamise üle lisas tõik, et Atonen oli enda sõnul 10. augustil käskinud Tallinna Sadama juhtkonnal katkestada läbirääkimised SLKga ühisfirma loomiseks. Samas aga jõudsid sadam ja SLK pärast seda kokkuleppele, mille kiitis heaks ka sadama nõukogu. Atonen, kes esindab Tallinna Sadama ainuaktsionäri ehk riiki, lubas sadama juhtkonnalt asja kohta selgitust küsida.
Valitsus kohustas Atoneni leidma lisaks eile arutlusel olnud variantidele veel lahendusi ning loodab otsuse langetada järgmisel nädalal. Atonen lubas edasi tegeleda ka enda poolt eile pakutud variandiga, tunnistades, et see on juriidiliselt keerukas.
Saaremaa Laevakompanii teatas, et ei saa tõsiselt võtta Atoneni esitatud plaani pikendada olemasolevat liinilepingut kahe aasta võrra.
?Ministri järjekordse uitmõtte sisu on ju tegelikult selles, et ta küsib Vabariigi Valitsuselt ja Saaremaa Laevakompaniilt kahte täiendavat aastat, mida kasutada meie ettevõtte hävitamiseks,? ütles eile SLK nõukogu liige Aivar Jõgi pressiteate vahendusel. ?Eriti kummaline on see olukorras, kus ta on valjuhäälselt lubanud oktoobri algusest riigipraamid sõitma panna odavamalt, teeninduse kvaliteeti tõstes ja mõnel liinil suisa sups ja sups.?
?Soovitan ministril avalikustada aasta aega tagasi korraldatud praamikonkursi tulemused, siis saab lõpuks ka avalikkus teada, millised olid tegelikud alternatiivid Saaremaa Laevakompanii tööle,? märkis Jõgi.