Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa turist avastab Eestit

    Külaliste ootuses on turismitalud asunud rajama uusi ööbimiskohti, laiendavad toitlustamisvõimalusi, samuti rajatakse karavaniplatse.
    Arvestades ühe ööpäeva maksumuseks statistikaameti antud 450 krooni ja keskmiseks ööbimise arvuks 1,8 ühe turisti kohta, maksid ainuüksi juunis välisturistid Eestis vaid majutuse eest üle 125 miljoni krooni.
    Turistidevoolu peamiseks põhjuseks peetakse Eesti liitumist Euroopa Liiduga ? eriti just omal käel ringi sõitvad Euroopa turistid ei pea Eestit enam kriminogeenseks ja tundmatuks kohaks ning ka piiriületus on hõlpsam.
    ?Euroopa turistid peavad Eestit ELi liikmelisuse pärast nüüd ?oma maaks?,? ütles maaturismiettevõtjaid ühendava MTÜ Eesti Maaturism juhatuse esimees Varri Väli. ?Huvitavalt palju on käinud hollandlasi, eriti just Lõuna-Eestis. Samuti on avastatud Lahemaa turismitalud.?
    Jättes kõrvale nn vodkaturistid ning SPAdesse tervist kosutama saabuvad välismaalased, otsitakse Väli sõnul eelkõige privaatsust. ?Näiteks soovitakse nädal aega elada elektrita majakeses,? rääkis Väli. ?Rabarajad on väga populaarsed, samuti kalaturism.?
    Soomaal rabamatku ja majutust pakkuva OÜ Karuskose juht Aivar Ruukel ütles, et välismaalasi oli tänavu rohkem liikvel kui muidu. ?Eriti palju on Kesk-Euroopast pärit iseseisvaid reisijaid,? rääkis Ruukel.
    Ruukeli sõnul on Soomaal matkajate hulgas praegu ikka eestlasi rohkem, kuid trend, et ka välismaalased avastavad selle paiga, on alanud.
    Väliskülaliste arvu kasvu eeldades on Ruukeli juhitav firma alustanud odavamat tüüpi majutust pakkuva hosteli ehitamist, samuti rajab firma karavanikämpingu.
    Lahemaal Altjal asuva Toomarahva turismitalu perenaine Ülle Tamm sõnas samuti, et turiste on tänavu märgatavalt rohkem. ?Kolmveerand meie külastajatest on välismaalased,? ütles ta. ?Kes kurdab, et tänavu on vilets suvi, on ise laisk olnud.?
    Tallinna külje all asuva Peoleo hotelli juhataja Kairi Vahtra ütles, et karavanautosid on sel suvel hotelli karavaniplatsil peatunud rohkem kui ühelgi eelneval aastal. ?Me just laiendasime oma karavaniplatsi, nüüd on ruumi 50 autole,? sõnas Vahtra. Kuna nõudlus on suur, plaanib Peoleo ka karavanikoha hinda 190 kroonilt 300 kroonile tõsta.
    Välismaalased on tühjaks laenanud ka Eesti autorendifirmad. Äripäev kirjutas hiljuti, et järjekorrad auto rentimisel ulatuvad mitme nädalani. Hinnad küündivad Eestis auto rentimisel aga juba kõrgemale kui mujal Euroopas.
    Jahe ja vihmane ilm pole heidutanud turiste ka Tallinnas. Näiteks juulis oli enamik pealinna hotelle välja müüdud ning öömaja leidmine väga keeruline.
    Reede keskpäeval Tallinna külje alt Peoleo karavaniparklast Haapsalu poole minekut asutav inglane Graham Saunders tunnistab, et kujutas Eestit ette kriminogeense ja mahajäänud paigana.
    ?Me arvasime, et siin elatakse umbes nagu 19. sajandil ja et siin on väga ohtlik, aga selgub, et Eesti on täiesti tsiviliseeritud koht,? räägib Inglismaalt Dorsetist pärit Saunders. ?Palju uusi modernseid hooneid, väga palju autosid, rõõmsad inimesed, madalad hinnad.?
    Üllatav on Saundersi sõnul ka see, et Eestis on igal pool näha töötavaid inimesi, näiteks tee-ehitajaid. ?Me tulime läbi Skandinaavia, seal pole üldse näha, et keegi tööd teeks,? imestab ta.
    Saunders saabus koos sõbrannaga Eestisse kolmapäeval. Paar on ratastel olnud juba kolm kuud, läbi on sõidetud näiteks Holland, Belgia, Taani, Skandinaavia, Soome. ?Tuleme Nordkapist ja nüüd sõidame soojematesse kohtadesse, lõpuks tahame jõuda Kreekasse,? sõnab ta. ?Tallinnas vaatasime vanalinna, sest uus linn meid ei huvita ? see on samasugune nagu linnad igal pool.?
    Tallinna külje alt sõidavad inglased edasi Haapsallu, siis Saaremaale ja Pärnusse. ?Meid huvitavad just väiksemad ja omapärasemad linnad,? lisab Sauders.
    EASi turismiarenduskeskuse turismi-uuringute koordinaatori Piret Kallase sõnul on aasta esimese poolega sarnane välisturistide arvu kasv eeldatavalt jätkunud ka teistel suvekuudel.
    Välisturistid planeerivad oma reisi pikemalt ette ja vilets suveilm mõjutab nende reisiplaane vähe, põhjendas ta.
    ?Tänu lihtsamale ja kiiremale piiriületusele pärast ELiga liitumist võib tänavu eeldada kasvutrendi jätkumist Saksa, Soome, Läti, Leedu ja Poola autoreisijate arvus,? ütles Kallas. ?Viimasel paaril aastal on 20?30protsendilist või suurematki kasvu näidanud ka Norrast, Saksamaalt, Suurbritanniast, Itaaliast, Prantsusmaalt ja Hispaaniast pärit külastajate arv.?
    Kallas prognoosis, et Eestis ööbinud välisturistide arv kasvab tänavu kaks korda kiiremini kui mullu: eelmisel aastal kasvas Eestis ööbinud turistide arv 100 000 võrra ja jõudis 1,46 miljonini, tänavu on oodata kasvu 200 000 turisti võrra, mis jõuab 1,66 miljoni ööbimiseni.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.