Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Päevaleht toob täna turule Ärilehe
Tänase EPLi vahel ilmub roosal paberil Ärileht. Mida Päevaleht selle projekti taotleb?
Esiteks, tahame raha teenida. Teiseks, toimub lehe loomupärane areng.
Raha teenimine tähendab eeskätt reklaamiklientide püüdmist. Miks arvate, et reklaamiandjad teie roosa lehega haakuvad?
Ükskõik millist turgu uurida, on alati nii, et kui ühed ostavad üht toodet, siis teised ostavad justkui kiusu pärast teist. Klassikaline polarisatsiooni näide on Coca-Cola ja Pepsi. Ja see teine koht oli siiani Eestis tühi.
Eesti ajakirjanduses on selliseid katseid varemgi tehtud, kui meenutada Kaubalehte või Hommikulehe ärilisa. Miks need väljaanded Teie arvates ebaõnnestusid?
Põhjus on lihtne: Kaubalehel ja Hommikulehel oli vähe järjekindlust.
Kuidas Eesti Päevalehele 2004. aasta lõpeb?
Raudses plussis. Kui eelmise aasta lõpetasime -4,7 miljoni krooniga, siis tänavu tahame jõuda +0,1 miljonini.
Mis on see eriline, millega EPLi roosa leht kavatseb lüüa ja üllatada?
Strateegilises mõttes tahame erineda eeskätt Postimehest. Äripäevaga võistleme vaid niipalju, et tegutseme samas kategoorias ? teeme roosat lehte. Kui Äripäev on võtnud aeg-ajalt positsiooni, kus ta on justkui äriinimeste õpetaja, siis meie ei võta sellist hoiakut. Meie üritame rohkem tausta avada.
Kes te siis olete, kas partner? Kas need ärimehed, kes Äripäeva peale viha kannavad, leiavad teie juures tänuliku tribüüni?
Ei. Me lihtsalt ei eelda, et ärimees on pätt, nagu seda Äripäevaga on aeg-ajalt juhtunud. See ei tähenda sugugi seda, et me kavatseksime hakata Äripäeva arvustama. Vastupidi, Äripäev on viimastel kuudel tõsiselt arenenud ? rohkem on ettevõtlusuudised ja huvi avaliku sektori tegemiste vastu on vähemtähtsamal kohal ? ning leht ise läinud informatiivsemaks ja paremaks. Päevalehe ärijuhina olen aga tähele pannud, et Äripäeval on olnud maine mõttes viletsaid aegu, mis pakuvad ka meile võimalusi raha teenimiseks.
Kui oletada, et Ärilehel hakkab ootamatult hästi minema, siis kas olete mõelnud ka selle väljatoomisele valge lehe vahelt?
Ärileht hakkab sealt väljas olema aeg-ajalt juba kohe. Kindlasti tekib kliente-ettevõtteid, kes soovivad näiteks koos kahe Päevalehega tellida neli Ärilehte. See, kas ta võib kunagi ka eraldi lehena ilmuda, sõltub juba turust ja üldisest hinnastruktuurist.