Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aktsiisi ei tohi tõsta

    Aktsiisi ei tohi tõsta enne, kui põllumeeste esindajatega on probleemi arutatud ja põhjendatud, fikseeritud suhtarvud või kompensatsioonimehhanismid ja ajakava.
    Meil on praegu tavadiislikütuse aktsiis 3840 ja eridiislil 420 krooni ? esimene on ELi miinimumist madalam ja teine kõrgem. Eesti peab diislikütuse aktsiisi ELi tasemele tõstma aastaks 2010 järk-järgult (vt tabel). Oleks loogiline, et eridiislikütuse maksumäära muutmisel lähtutaks samast ajaskaalast. Käibemaksu- ja aktsiisipettuste tõkestamise valitsuskomisjon on aga esitanud seaduseelnõu, mille järgi ?sinise? diislikütuse aktsiis tõuseks 2005. a 420-lt 690 kroonini ja 2006. a 960 kroonini ? kokku 540 krooni.
    Põhjenduseks tuuakse, et praegune suhe tava- ja eridiisli aktsiisi vahel on üheksakordne ja see soodustavat kelmust. Eelnõu järgi kujuneks vahe neljakordseks, mis pidavat maksupettusi tõkestama? Huvitav, mis hakkab toimuma 2010. aastal, kui tavadiisli aktsiisitase on viidud ELi miinimumnõude 5165 krooni tasemele ? siis liigub ju suhtarv taas kelmuse suunas? Kas võib aimata maksupettuste tõkestamise mudeli taga plaani aktsiisid ühtlustada, kavandamata põllumeestele mingeid kompensatsioonimehhanisme?
    Arvestades põllumajandussektoris tarbitavat erimärgistatud diislikütuse kogust (maksuameti prognoos tänavuseks on 112 miljonit tonni), kaotaksid põllumajandustootjad kahe aastaga hinnanguliselt 71,75 miljonit krooni. Miks ei kehti liitumiseelselt esitatud põhimõtted põllumajanduse kohta ja miks tahetakse põllumehe tasku arvel realiseerida maksupettuste tõkestamise programmi?
    Enamikus ELi riikides on farmeritele mõeldud kütus mitu korda odavama aktsiisiga (vt tabel). Kuid näiteks Taanis, Rootsis ja Portugalis eridiislit ei kasutata ja põllumeestele kompenseeritakse hinnavahe. Kui hinnata aktsiiside suhet, siis Belgias on see 6,4, Prantsusmaal 13,5, Soomes 20,4, Hollandis 12,9 ja Inglismaal 12,1. Toodud numbrite valguses peaks Belgias toimuma kõva kütusepesu
    Kuid need suhted ei peegelda riigi kütuseturu kriminogeensust, vaid riigi haldussuutlikkust ja ühiskondlikku kokkulepet farmereid toetada. Meil aga kavandatakse aktsiisitõusu kaudu riigieelarve suurenemist. See, et viimastel aastatel on põllumajandus saanud EList toetusi, ei saa olla varjatud õigustuseks, sest sellist toetust, mida on saanud ja saab Euroopa farmer, ei näe Eesti põllumees iialgi ? tal on üksnes avanenud võimalus toetuste abil osaliseltki katta seda tulupuudujääki, mida põhjustasid 90ndate reformid.
    Põllumajandustootjad, kes on viimastel aastatel teinud investeeringuid, et viia oma tootmine vastavusse ELi nõuetega, seab aktsiisitõus taas surve alla ja süvendab ebavõrdsust konkurentsivõimes võrreldes teiste ELi riikide põllumeestega.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.