Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaaneloo meelsus ajendab vastupidiselt tegutsema
USA analüüsifirma Schaeffers Investment Research optsioonianalüütik Beth Gastion pidas kaanelugude postiviisust või negatiivsust üheks parimaks trendivastaseks indikaatoriks. Fenomen seisneb selles, et mõned nädalad peale loo ilmumist on turul kombeks liikuda vastupidises suunas loo tonaalsusele. Kui kaanelugu on positiivne (tasub lugeda ka lugu ennast, see võib tasakaalustada pealkirja), võiksid investorid kaaluda loos käsitletud aktsia müüki.
Tavaliselt tähendab loo jõudmine esikaanelooks seda, et trend võib suurema tõenäosusega pigem pöörduda kui jätkata loos käsitletud suunas liikumist. Negatiivse kaaneloo puhul võib aktsiale hullem hakata juba seljataha jääma.
Kaanelugude indikaator ei tööta kogu aeg, nagu ka ükski teine indikaator. Samuti ei toimu tavaliselt trendimuutus lehe müükijõudmise päeval ? muutus võib lasta ennast oodata neli kuni kaheksa nädalat. Alguses võivad investorid võimendatult tegutseda vastavalt kaaneloo suunale, muutes seeläbi trendi kestvust lühemaks.
Nendes väljaannetes ei puudu kvaliteetne sisu ? seal on tähtsad faktid. Kuid lehetegemine on uudistest teavitamise äri, mitte prognoosimise äri. Turul on kombeks hinnata tulevasi sündmusi. Uudistes olev oluline info on sageli juba suurte turuosaliste tegevusena aktsiahindades kajastatud. Lugude peale tulevad turule hilised ärkajad.
Investorile on tähtis osta ja müüa aktsiad selle alusel, mida on oodata tulevikus, mitte selle järgi, mis on juba toimunud. Beth Gaston ei soovita ainult kaaneloo tõttu loo sisule vastupidist nägemust võtta, vaid otsida turult tehnilist või fundamentaalset kinnitust võimalikule trendimuutusele.
Aktsia jõudmine üldväljaannete (nt Time, Newsweek, People, New York Times, USA Today) kaantele on sageli olulisem kui majandusväljaannete (nt Barron?s, Forbes, Investor?s Business Daily, BusinessWeek, Fortune) kaanele jõudmine. Põhjuseks on see, et üldväljaannetes on börsitemaatilise loo jõudmine lehe/ajakirja olulisemaks looks eri teemade seas oluliselt keerulisem kui majandusväljaandes. Samuti on nende väljaannete lugejaskond suurem.
Näide pärineb ühest paljudest Beth Gastoni esitluse slaididest. 2001. aasta märtsis ilmus ülduudiste ajakirjas Newsweek aktsiatest kaanelugu ?Kui mures me peaks olema??. Aktsiaturu pöördumine tõusule ei andnud end kaua oodata. Sama aasta mais ja juunis ilmusid investoritele suunatud väljaannetes lood järgnema pidavast suurest aktsiaturu tõusust. Smart Money kaanelooks oli ?Olete te valmis turu taastumiseks??. Kiplinger?si kaanelooks oli ?Nägemist, karuturg?. Aktsiaturul järgnes lugudele langus.