Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teine Viru keskus jäi klientideta
Teine Viru keskus asub Tallinki hotelli vastas, kus on Tallinna kõige laiem, kuid ka kõige tühjem jalakäijate promenaad. Promenaadist oli plaanitud luua atraktiivne kaubatänav. Kuna aga viidad puuduvad ja liiklusvool on suunatud mujale, ei meelitata promenaadi kaubatänavale millegagi. Kui Viru keskuses käib päevas 33 000 inimest, siis kaubatänaval külastab kauplusi tunnis maksimaalselt üks inimene.
Kaubatänava kaupluste töötajad näitavad näpuga Viru Keskuse poole, kes nende sõnul oli rentnikele lubanud paigutada tänavale pingid ja lilled, valgustatud reklaamsildid, kaubatänavale suunavad viidad ning teha ümber segased infovoldikud. Lubadustest on osaliselt täidetud vaid reklaamsiltide panek.
Teise Viru keskuse osas kaks lillekauplust avanud OÜ Christmas Rose sulges esimese kaupluse juba juulis. ?Olime õnnelikud, kui päevas külastas meie kauplust kümme inimest. Pühapäevad mööduvad aga nullkroonise päevakassaga,? nendib lillekaupluse omanik Marika Paling.
Olukorras, kus Viru keskus jagab teistele vaid lubadusi, tunduvad nende nõudmised Palingu sõnul väga karmid. Kauplused tuleb avada minuti täpsusega, muidu saab trahvi. Päevadel, kui kauplust ei külasta ühtegi inimest, tuleb see siiski lahti hoida ega tohi minutitki varem sulgeda. Tualetis käimiseks tuleb aga kauplus sulgeda, sest müüjad peavad kasutama ühiskondliku tualetti, kuhu saab läbi õue.
Ilutoodete kaupluses käib päevas keskmiselt kolm inimest. Kaupluse juhataja Dolores Kalnin ütleb, et teda üllatab Viru keskuse juhtkonna suhtumine. ?Meie maksame kõikidega võrdselt maja reklaami ja näiteks lifti, korrapidaja jne kulusid, kuid nendest teenusest me mingit kasu ei saa. Meisse suhtutakse nagu oleksime hoopis teine Viru keskus, mitte üks tervik,? kurdab Kalnin.
Lemmikloomakaupluse müüja Merle sõnul on kliendid pahased, et ei leia poodi üles. ?On olukordi, kus kliendid pole meid kolme päeva jooksul üles leidnud,? räägib ta.
Viru keskuse juht Ants Vasar tunnistab, et viitadega on tõepoolest probleem. ?Kuna maja on tõesti keeruline ja kogu maja viitade probleemi on mõistlik lahendada koos Tallinna Kaubamajaga, siis paratamatult on parima lahenduse leidmine võtnud aega mitmeid kuid,? räägib Vasar. Tõenäoliselt selle kuu jooksul saabub sellele lahendus, lubab ta.
?Ka pinkidega tegeleme, kuid siin jäi asi selle taha, et Eesti tootjad lubasid kolme kuu pikkust tarneaega. Nüüd aga otsime pinke välismaalt,? ütleb Vasar.
Ülejäänud süüdistused aga lükkab Vasar ümber. Näiteks oli kõikidele pindadele planeeritud tualett, kuid see tuli rentnikel endal välja ehitada.
Allan Remmelkoor, Kristiine keskuse juht:
Ei usu, et Viru keskuse kaubatänava puhul lilled ja pingid midagi muudaksid, sest liiklusvool on suunatud kaubatänavast mööda maa alla või siis keskusesse sisse. Täna pole olemas meetodit, mis sunniks inimest tohutute betoonpostide vahel jalutama. Tänav on juba planeeritud nii, et see on jalutamiseks lihtsalt ebamugav.
Antud olukorras on täna kannatajad rentnikud, kuid pikemas perspektiivis ka arendaja, sest kui pinnad jäävad tühjaks, jääb ka arendaja tulust ilma.