E-töökorraldus eeldab head koostööd organisatsioonis

Arvo Saat 13. september 2004, 00:00

Töö kiirus ja kvaliteet ei olene enam sellest, kas töötajad kasutavad arvutit vaid sellest, kuidas nad seda kasutavad. Kas nad kasutavad ühiseid dokumente, e-posti, teevad päringuid andmebaasidest (majandusinfosüsteemist), kasutavad kliendiinfot, leiavad internetist vajaliku info, analüüsivad infot, planeerivad enda ja kaastöötajate ajakasutust ning tööülesandeid, koostavad esitlusettekandeid, kuidas saavad hakkama infoturbe, viirustõrje ja rämpspostiga, kas on muret kaugtöö korraldamisega, sülearvutite kasutamisega ja veel kümnete spetsiifiliste töödega.

Elektroonse koostöö probleeme on suurfirmad, ministeeriumid, pangad tunnetanud juba kümmekond aastat, erinevaid e-töökorralduse lahendusi on juurutatud sama kaua.

Seda, kas töötajad on omandanud põhitööks vajalikud erineva tarkvara kasutamise oskused, on võimalik veebipõhiste testide ja intervjuuküsimustega üsna täpselt määrata. Kõrgem arvutitöö tase on seotud koostööga, mis tagab organisatsiooni efektiivsema toimimise: nt ühine grupitöö, dokumendihaldus, kliendihaldus, projektide juhtimine ja töökorraldus failiserveris. E-töökorraldus on eelkõige juhtimise, meeskonnatöö ja töötajate hoiakute muutmisega seonduvate küsimuste lahendamine.

Paljud asutused ja ettevõtted kasutavad grupitöö korraldamiseks MS Outlooki (mitte segi ajada Outlook Expressiga). Tegelikult on korrektne rääkida Microsoft Outlookist ja täpsustada ka versioon (2000, XP või 2003). Paljud välisosalusega ettevõtted kasutavad grupitöö korraldamisel ka Lotus Notesi, mõned ka GroupWise?i. Järjest rohkem kasutatakse ka veebipõhiseid lahendusi.

MS Outlooki kasutatakse enda töö ja vastava serveri (MS Exchange) olemasolul ka grupitöö korraldamisel. Seega ka grupitöö juurutamisel on oluline, et töötajad oskavad eelnevalt MS Outlooki põhifunktsioone kasutada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:43
Otsi:

Ava täpsem otsing