Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SLK ja Tallinna Sadama ühisfirma peab osalema avalikul konkursil
Kui ühisfirma ei võida konkurssi, siis seda ei moodustata, teatas Ansip.
Ka ülejäänud tingimused lubas uus minister viia seadusega kooskõlla. Esialgu SLK poolt pakutud raamleping ei saanudki tema hinnangul ministeeriumi rahuldada, sest sisaldas seadusega vastuolus olevaid punkte. ?Mitte keegi ei saa riigilt nõuda ebaseadusliku lepingu sõlmimist,? tõdes ta.
Ministeeriumi soov on, et SLK jätkaks vedusid senistel tingimustel, kuid dotatsiooni suurus peab selguma finantsnõustajate kohtumise järel. Samas hakkavad tööle ka juristide töögrupid, kes peavad välja töötama ühisettevõtte seadusandliku raamistiku.
Ansip ütles, et on läbirääkimiste tulemuste suhtes lootusrikas: ?Mõlemad pooled on meelestatud nii, et selle nädala jooksul ühisettevõtte loomise põhitingimustes kokku leppida.? Ministri sõnul veab läbirääkimisi küll endiselt kantsler Marika Priske, aga seni, kuni käib tingimuste kokkuleppimine, soovib ta ka ise juures viibida.
Küsimusele, kas ka tema arvab, et Meelis Atonen tegi selles protsessis vigu, vastas Ansip: ?Ma ei arva, et see, et Atonen hakkas võitlema maksumaksja raha otstarbekama kasutamise eest, oleks viga olnud. Probleem oli selles, et ta ei jõudnud õigeks ajaks tulemuseni.?
SLK nõukogu liige Aivar Jõgi ütles, et eilse kohtumise järel on tal mulje, et uue ministri juhtimisel jõutakse kiiremini tulemuseni. ?Esimene mulje on positiivne, loodame, et see säilub ka edasiste läbirääkimiste ajal,? lausus ta.
Jõgi sõnul ei usu ta, et ühisfirma loomiseks aasta kulub, aga vajadusel on SLK tema sõnul valmis liinilepingut ka aasta võrra pikendama. Avaliku konkursi kohta ütles ta, et SLK ei välista praegu ühtegi tingimust.