Pühapäev 19. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Valuutavahetus teenib tarbijapettusest lisa

Anne Oja 15. september 2004, 00:00

Unineti müügijuht Toomas Loik vahetas möödunud laupäeval Monexi Viru keskuse vahetuspunktis 80 eurot kroonideks. ?Annab siis tibi mulle ilusad plastikkaaned, kus ühel pool olid Eesti kroonid ja teisel pool kaart Monexi valuutavahetuspunktidega,? rääkis Loik. Oma üllatuseks avastas ta, et ingliskeelne arve näitas 40 Eesti krooni müüki ja 80 euro ostu. Tehingute vahe oli välja makstud kroonides. ?Kõik järgnevad said ka sellised kaaned ja kaardi,? ütles valuutavahetuse läheduses luuret jätkanud Loik.

Tähelepanelikul silmitsemisel võib leida Monexi letil inglisekeelse märke ?Service pounch 40 EEK.? Mis teenusest jutt on ja kellele seda osutatakse, pole lisatud.

Eile tehtud ajakirjandusliku katse käigus keeldus Viru tänaval asuva valuutavahetuse teller 40 krooni eest müüdavaid Monexi plastikkaasi ja kaarti näitamast. Viie minuti jooksul telefonitsi kohale tellitud Monexi juhataja Alfred Neumeister ei soostunud samuti kaasi ja kaarti näitama. ?Kui valuutat vahetate, võite need saada,? ütles Neumeister ning palus saata küsimused kirjalikult. Ühtlasi kinnitas Neumeister telleri sõnu, et Monex ei müü valuutat Hansapanga Visa Electroni kaardi omanikele, ehkki uksel seisab Visa kaardi tunnus.

Olde Hansa restorani vastas vahetas Monexi teller pangaautomaadist välja võetud sularaha eurodeks. Monexi plastikkaasi ja kaarti ta mulle aga ei andnud ning teenuse eest raha ei võtnud, kuigi letil seisis väike voldik teatega 40kroonisest teenustasust.

Seisatasin Estonia puiestee Monexi ukse taga. Nägin läbi klaasukse kannal ringi pööravat Viru tänava tellerit, kes oma töökaaslast hoiatama läks. Välja tulles sõnas ta, et võiksin lõpetada valuutavahetuste tülitamise. Ütlesin, et tahan vahetada oma eurod kroonideks ja astusin sisse. Ihaldatud plastikkaante vahele mulle raha ei pandud, kuid 40kroonist teenustasu ka ei võetud. Pärimise peale sain Monexi kaaned ja kaardi? tasuta.

Tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit ütles, et Monexi tegevust võib vaadelda kui tarbija eksitamist.

?Võtame ta kindlasti kontrolliplaani. See oli väga ilmekas näide,? sõnas Aruniit ajakirjandusliku katse kohta. ?Siin pole tähtis, kas on kohalik inimene või välisklient, vahet teha ei saa.?

Teenuse hind peab olema tavatähelepanu juures märgatav ning tarbijakaitseseaduse kohaselt kogu informatsioon lisaks inglise keelele väljas ka eesti keeles. Rahakoti müümise puhul peab eksponeerima nii toote näidist kui ka hinda.

Kui kaua on Monex andnud klientidele plastikkaasi ja kaarti? Monex on (kliente) varustanud rahakottidega umbes kaks aastat.

Kui palju tehinguid ühe kuu jooksul teete? See on äriliselt tundlik informatsioon.

Millisel protsendil neist küsite teenustasu 40 krooni? See on äriliselt tundlik informatsioon.

Kui tihti protestivad kliendid teenustasu vastu ja neid teenindatakse tasuta? Teenindame kliente rõõmuga olenemata sellest, kas nad saavad (Monexi) rahakoti või mitte. Osutame teenust tasuta, kuna meil ei ole komisjonitasu ega teenustasu valuuta vahetamise eest.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:43
Otsi:

Ava täpsem otsing