Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ähvardav pakendiaktsiis äratab postimüügifirmade ühistegevuse ellu

    Esmaspäevasel ümarlaual kohtusid kaheksa suuremat postimüügifirmat: Quelle, Otto, Halens, Hansapost, Select, Anttila, Hobby Hall ja Suur Eesti Raamatuklubi. Eesmärgiks seista koos enda õiguste eest ja leida lahendusi seadusemuudatuste osas. Esimesi valulisi küsimusi postimüügifirmade jaoks on pakendiaktsiis, leidsid ettevõtjad.
    Anttila on ainsa liitu kuuluva postimüügifirmana pakendiaktsiisile lahenduse leidnud. Tegevjuht Tauno Tuula sõnul on firma liikunud kogu aeg selles suunas, et võimalikult vähe pakendada plastikusse. Põhiliseks pakendiks on papp, mis läheb korduvkasutusse. Aktsiisivabastuseks vajalik 15% kogutakse Viljandi kauplusest, kus on olemas papikonteinerid.
    ?Postimüügis me inimeste käest pakendit korjata ei saa, nemad võivad viia ise kogumiskohtadesse, kus see läheb taaskasutusse, aga kaupluses on eraldi pressid papi jaoks ja papi vedamine on isegi odavam kui muu prügi vedu,? selgitas Tuula sorteerimise plusse.
    Postimüügifirma Select tegevjuhi Hendrik Kiige sõnul puudutab pakendiaktsiis neid valusalt. ?Positiivselt me sellesse ei suhtu. Praegu ei tea, kas firma võtab lisakohustuse ? aktsiisimaksmise ? enda kanda või mismoodi me olukorrast välja tuleme,? ütles Kiige. Ta ei välista ka hinnatõusu, juhul, kui lahendust ei leita.
    ?Kõige halvemal juhul tuleb seadust täita ja maksta. Ühelt poolt tuleb kilekoti tonnist tasuda 10 000 krooni pakendiaktsiisi, teiselt poolt on võimalusena MTÜna tegutsevad käitlusfirmad. Aga nende puhule ei tea, mis on tariifid, et ta need 15% meie pakendist välja otsiks. Võib-olla tulebki odavam maksta hoopis riigile,? arvas Quelle Estland OÜ tegevjuht Mari Rahumägi.
    Ta avaldas lootust, et postimaksu siiski ei tõsteta, kuigi valdavalt tarnitakse kaupa kilekottides. Rahumägi sõnul pole ühelgi käitlejal võimalik Quelle kilekotte prügi hulgast tuvastada. ?Vaid suurtel pakenditel on meie logod peal, aga väikestel pole. Tuleb kaaluda, kas ei peaks ka neile logod peale trükkima, et pärast neid prügi hulgast välja otsida,? ütles Rahumägi. Euroalused ja suured pappkastid saadetakse Saksamaale tagasi ja need lähevad korduvkasutusse.
    Praegu küsivad pea kõik kataloogifirmad paki kojuveo eest 59 krooni.
    ASi Hansapost tegevjuhi Mait Vooderi sõnul käib ühele firmale üksi üle jõu midagi ette võtta. ?Hinda tõsta pole võimalik, kuna peamiselt maapiirkondades asuv klientuur on hinnatundlik ja hinnad niigi piiripeal. Seega jääb aktsiis firma kuluks,? ütles Vooder. Tema sõnu võib kaalumisele tulla kilekottidest loobumine paberi ja papi kasuks.
    Halensi projektijuhi Agne Raba sõnul neil mingeid plaane veel pole. Loodetakse postimüügiettevõtete koostööle, et seeläbi ka lahendus leida.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.