Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti autoturg muutuste tuules

    Kõige värskemad muudatused on tegelikkuses hakanud juba teostuma: Hyundai müügivõrk Eestis muutus septembri alguses ja lisandus uusi edasimüüjaid ning aastaid tagasi kõigile tuntud MAZi veoauto on taas Eesti turul tagasi. Kuid üht suuremat muudatust on oodata tuleva aasta varakevadel, mil esmakordselt hakatakse Eestis müüma Rumeenia legendaarset automarki Daciat.
    Septembri alguses andis ARK välja tüübikinnituse tunnistused, mis tõendavad 19 uue veoautomudeli MAZ ja haagise vastavust Euro-3 nõuetele. Siiani takistas MAZi müüki nende mittevastavus Euroopa standarditele ning pärast seda, kui Eestis enam Euro-2 standarditele vastavaid sõidukeid müüa ei lubatud, tegeles Minski Autotehase ametlik esindaja Eestis EuroMAZ-2000 peaasjalikult varuosade tarnetega.
    MAZi esindaja omab õigust müüa Eestis nii Minski autotehases kui ka Leedu tehases MAZ Baltija valmivaid veokimudeleid, mille erinevaid modifikatsioone on kokku üle 250, lisaks üle 60 mudeli haagiseid ning rohkem kui poolsada erisugust bussi. MAZile pakutakse aastast garantiid, tema jõuallikad on pärit mootoritootjalt Deutz, käigukastid ZF-lt jne. Ehk teisisõnu, ajaloost tuntud MAZiga ei ole seal enam kuigi palju pistmist. Maaletooja kinnitusel ei tee tootjad enam autode kvaliteedi osas mingit hinnaalandust, kuid soetamishind on seevastu Lääne analoogidest märkimisväärselt soodsam.
    Kui siiani sai Hyundai märgiga autot osta Tallinnas Pärnu maanteelt ja Kadaka teelt, siis möödunud nädala neljapäeval saabus esimene treileritäis uusi Hyundaisid ka Japauto õuele Sõpruse puiesteel. Esialgu mahutatakse need Suzukide ja Seatide kõrvale samasse salongi, kuid juba tuleval aastal valmib kõrvale uus Hyundai müügiesindus.
    Lisaks on nüüd võimalik osta uusi Hyundaisid ka Rakveres ja Saaremaal, tartlased peavad Hyundai ostmiseks seadma sammud senise Ainar Auto asemel Japauto Tartu esindusse.
    Üheks esimeseks tööks uuel diilervõrgul saab olema linnamaasturi Tucson turuletoomine. Ehkki esimesi selle mudeli esindajaid on juba Eesti teedel liikumas näha ning ka sel nädalvahetusel Tartus toimuval Motoshowl on Tucson väljas, hakkab tõsisem müügitöö pihta tõenäoliselt alles tuleva aasta alguses, mil nende autode kättesaadavus Eesti turul hakkab paranema. Linnamaasturitega on juba kord nii, et esmalt üritatakse rahuldada n-ö võtmeturud ehk eeskätt USA , seejärel pööratakse pilk väiksematele turgudele, mida Eesti autotootja silmis on.
    Lisaks Eestile on Hyundai Motor Baltic Ltdl kavas rajada diilevõrk ka Lätis ja Leedus.
    Rumeenia legendaarset automarki Dacia on varemgi üritatud Eesti turule tuua, kuid ta ei vastanud peaaegu üldse siinsetele standarditele. Daciat on koguni nimetatud üheks maailma ebakvaliteetseimaks autoks, mistõttu võttis Renault enda kanda suure riski, kui ta mõned aastad tagasi Dacia tehase ära ostis.
    Kuid nagu selgub, oli prantslaste plaan tõsisemast tõsisem: välja vahetati kogu tehase sisustus ning tööliste koolitamisele kulutati miljoneid töötunde, nagu tegi seda kunagi VW ?kodaga.
    Lisaks Dacia imago parandamise üliraskele kohustusele võttis Renault eesmärgiks teha ka midagi sellist, mis ajaloos on võrreldav ehk vaid kunagise Adolf Hitleri ideega: luua odav, vastupidav ja samas igati nüüdisaegne sõiduauto tavalisele perekonnale. Hitleri ideest alguse saanud projekt päädis legendaarse VW Põrnika sünniga, Renault? idee tulemusena nägi ilmavalgust Dacia Logan. Kas temast saab kunagi samalaadne legend või on Renault? püüdlused liiga optimistlikud, näitab aeg.
    Igatahes hakatakse Dacia Loganit Eestis müüma Renault? esinduste kaudu, esialgu kõrvaltootena samas salongis, kuid tulevikus, kui müügimahud kasvavad, ei ole välistatud eraldi Dacia esinduste teke. Esimesed ostjad peaksid saama Logani võtmed kätte tuleva aasta aprillis.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.