Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiiruseületamine on foorumis üheks lemmikteemaks

    Kas ja kus ja kuidas saab kontrollida auto kiirust? Sõidan maanteel täpselt lubatud kiirusega ja millegipärast jäävad teised autod ette ? seda just kiiretel lõikudel, kus 110 km/h on lubatud. Ei teagi, kas spidomeeter valetab, aga igal juhul tahaks kontrollida, sest kiirust ei tahaks ma ületada ja trahvi ei tahaks ka saada.
    Kas ma tohin maanteel erandkorras mõne patrulli juures kinni pidada ja paluda neil minu auto kiirust mõõta ja trahvi mitte teha, kui see ntx tiba suurem juhtub olema?
    Loomulikult võid seda teha. Politseinikul ei ole kohustust Sinu sõiduki kiirust kontrollida, kuid loomulikult pole ka keeldu. Räägi oma mure ära ning ära õrrita neid lubatust suurema kiirusega. Sõida radarisse lubatud piirkiirusega või kui kahtled, et Sinu auto spidomeeter näitab tegelikust vähem, siis nt 10 km/h aeglasemalt. Saad teada suurusjärgu, mis Sinu auto spidomeeter valetab.
    Saab ka nii ? sõida oma kella järgi 60ga ja tee selliselt paar 1minutilist sõitu ning iga kord vaata, kas läbisid 1 km või ei, sedagi spido järgi. samas võid lugeda ära, mitme sekundiga läbisid iga kilomeetriposti vahe ja arvutada kaalutud keskmise. Need postid on ka ca 1 km vahega, meeter siia-sinna. 100 km/h kiirusel on üks km 36 sek.
    Mind huvitab, millise täpsusega on praegused Eesti politsei kasutuses olevad kiirusemõõtjad. Minu teadmiste järgi olid nad +/-7. Aga kuidas praegu ka on?
    Viga sõltub radari margist ja mõõdetud kiiruse suurusest. Stalkeri kiirusemõõtjal on viga näiteks +/- 5 km/h kiirustel alla 100 km/h ning +/-7 km/h kiirustel üle 100 km/h. Lasermõõtjatel on eksimus väiksem: +/-3 km alla 100 km/h kiiruse juures ning +/-5 km/h üle 100 km/h kiirustel. Süüdistust esitades lahutatakse mõõtevahendi viga saadud tulemusest juhi kasuks maha.
    Radaritel peavad olema ka ?passid?, nad peavad olema kontrollitud ja plommitud ja radari ?passis? on eksimise määr kirjas, sealt saate vaadata.
    Tegemist pole küll niivõrd liiklusabiga, aga ma ei saa aru, miks on vaja inimestel autodega kihutada ja eriti veel käänulistel kruusateedel. Täna sõites kruusateel kihutas pimedas kurvis vastu mingi tume auto... tundus olevat BMW või Mitsu. Igatahes tuli ta vähemalt sajaga ja vastassuunavööndis. Ei jäänud muud üle kui võssa sõita... Tundub, et autol viga midagi eriti ei ole ja ise jäin ka terveks, aga ma tõesti ei saa aru, miks on inimestel vaja enda, aga eriti veel teiste elu ohtu seada. Palju ta selle kihutamisega võidab? 10 km peale 5 minutit? Kui sedagi. Kuid kahjud, mis tekkida võivad, on tohutud, kui mitte korvamatud. Mõelge järele, enne kui gaasipedaali põhja vajutate.
    Olen isegi tihti autoroolis mõelnud sellele hoolimatusele, mis meie liikluses silma hakkab. Eesti liiklusohutuse tase on madal just seetõttu, et paljud meie autojuhid samastavad end rallisõitjatega. Kes jõuab enne kohale, minul on eesõigus, Sind ma vahele ei lase. Sellised tõekspidamised hakkavad silma.
    Arvan, olukord on siiski paranemas. Tegelikult saab igaüks meist liiklusturvalisust suurendada. Pange ümbritsevaid liiklejaid tähele, täitke liiklusnõudeid. Kui teine liikleja käitub ebaviisakalt või rikub nõudeid, ärge makske kätte. Kuigi Teil võib õigus olla, ärge püüdke seda igal juhul maksma panna. See tekitab närvilisust, närvilised inimesed kipuvad aga eksima.
    Võtsin ka kunagi südamesse, kui nägin ülbet või rumalat käitumist liikluses. Juba mõned aastad vaatan sellele pigem huumoriga ning olen õnnelik, et karikas seekord minust mööda läks. Kui võimalus on, siis püüan teiste eksimused siluda.
    Ka 1,3-liitrisega saab hullumeelselt kihutada, kõik sõltub kasutajast. 100 km/h maanteel on normaalne, 100 km/h kurvilisel piiratud nähtavusega kruusateel on liiast ? ohustad ennast ja teisi.
    Aga mingi sihuke test võiks olla küll, et jälgitakse noore juhi käitumist nt esimese 2 aasta jooksul, no ma ei tea GPS abil arvutis, ntx no umbes nii, et vahtralehe küljes on GPS ja eemaldamise eest karmid trahvid. Siis peale katseaega saad õiguse võimsamaid masinaid omada vms.
    Muidugi, enamus hulle kihutajaid pole enam vahtralehelised. Jaapanis pidi olema test võimsate ja raskete mootorrataste ostjatele ? kui jaksad külili mootorratta ise püsti ubida, võid sõita. Kui kont nõrk ? otsi lahjem (ja kergem) relv. Siis on pisut rohkem lootust, et omanik oma sõidukit ka valitseda suudab.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Madiberk ja Palm hakkavad koos kaitsetööstuse äri ajama
Skeletoni juht Taavi Madiberk lõi koos Marko Virkebauga kaitsetööstusettevõtte Frankenburg Technologies ja nendega ühines pärast tegevteenistusest lahkumist kindralmajor Veiko-Vello Palm.
Skeletoni juht Taavi Madiberk lõi koos Marko Virkebauga kaitsetööstusettevõtte Frankenburg Technologies ja nendega ühines pärast tegevteenistusest lahkumist kindralmajor Veiko-Vello Palm.