Pariisi autonäituse fookuses uus Ford Focus

Tõnu Tramm 22. september 2004, 00:00

Pariisis homme-ülehomme esitletavad mudelid loovad pildi järgneva poole aasta mudelivalikust, mis riburada pidi meie teedele hakkab jõudma. Tänavuse näituse fookus on suunatud Eesti autoostjat silmas pidades eeskätt uuele Ford Focusele, mis esialgsete plaanide kohaselt pidi ilmavalgust nägema juba kevadel Genfis. Ometi lükkas Ford uue Focuse turuletoomise edasi ja jääb üle vaid loota, et sellest on kasu meile kõigile ning uus Focus on tõepoolest parem, kui ta oleks olnud kevadel turule tulles.

Teine suurem uudis on kahtlemata Citroen Xsara järeltulija C4, mis järgib täielikult Citroeni uut disainipoliitikat ning on, nagu arvata võis, äravahetamiseni sarnane kevadel Genfis esitletud C4 WRC kontseptautoga.

Kolmas meie ostja jaoks oluline uudis on Mazda Premacy järeltulija Mazda5. Esialgu arvati, et Genfis tutvustatud kontseptsiooniauto MX-Flexa tootmisküps variant saab nimeks Mazda4, kuid kes teab, ehk on Mazda inseneridel hoopis midagi sobivamat selle jaoks varuks hoitud.

Neljandana tasub märkida uut Audi A4, mis sarnaselt uue A6ga on saanud võimsa esiradiaatori ning sootuks teise välimuse ? nii välis- kui ka sisedisaini silmas pidades. Mitteametlikel andmetel vastab Audi etteastele ka BMW, kes presenteerib oma uut 3. seeriat.

Igatahes on põnevaid uudiseid Pariisis palju. Kas või näiteks see, et esmakordselt üritavad Venemaa autotootjad midagi tõsisemat ka Euroopa autoturul korda saata, näidates Pariisis oma väikeautot Lada Kalina, mille tootmine algab kahe kuu pärast ja mis peaks saama vastukaaluks peatselt Moskvas vanas AZLK tehase filiaalis tootmisse minevale Renault Loganile (meie turule jõuab Dacia Logani nime all).

Logan ähvardab oma soodsa hinnaga Togliatti autotehasele paraja hoobi anda ning Lada tootjatel on viimane aeg midagi otsustavat ette võtta, et koduturg täielikult Renault? usku ei pööraks. Ja kui suudetakse Kalina ka mujal Euroopas müügiartikliks muuta, siis seda suurem lootus on made in Russia autotööstust hinges hoida.

Ehkki Mercedesel ei ole eelinfo järgi panna ühtegi rabavat uut tootmisküpset mudelit Pariisi autonäituse külastajatele vaatamiseks, kavatseb ta avalikkuse ette tuua kaks vägagi realistlikku mahtauto kontsepti, Vision B ja Vision R, millest peaks saama tootmisvalmis autod juba kevadiseks Genfi näituseks.

Ehk siis kõigi eelduste kohaselt on nende näol tegemist tulevase B-klassiga ja R-klassiga (fotol). Esimene, nagu ütleb ka mudelitähis, jääb väikese A-klassi ja keskauto, C-klassi vahele ning hakkab konkureerima väike-keskauto baasil valminud mahtautodega (Ford Focus C-Max, VW Touareg jt). R-klass on aga oma olemuselt midagi universaali, mahtauto ja linnamaasturi vahepealset, sisaldades kuus istekohta, olles luksuslikum ning mõõtmetelt B-klassist märgatavalt suurem.

Uus mahtuniversaal Mazdalt, mis vahetab välja praeguse Premacy. Ehkki tehnilised üksikasjad avalikustatakse homme toimuval pressikonverentsil, võib oletada, et tegemist on veidi suurema sõidukiga kui Premacy, kuid mis jääb oma olemuselt Premacy ja MPV vahele.

Sellest annab tunnistust kas või tema nimi Mazda5 (mitte Mazda4, mis olnuks loogilisem) ning tõsiasi, et ta on sõltuvalt variandist kas kuue- või seitsmekohaline ning külgmiste liugustega nagu MPV.

Renault toob Pariisi avalikkuse uue väikeauto Modus, mis juba laineid löönud kui turvalisim väikeauto, mis eales loodud ? esimese väikeautona sai Modus EuroNCAPi viis tärni kokkupõrketestides.

Moduse puhul on tegemist väikeautoga, mille kontseptsioonimudelit näidati kevadel Genfis ja mis esialgsete andmete kohaselt peaks Eestis müügile jõudma tuleva aasta alguses. Auto on 3,8 meetrit pikk ning mootorivalikus on ühtekokku kuus versiooni, neist kaks diislitoitel ja neli bensiinimootorit.

Peale Moduse on Pariisis mõistagi väljas ka Moduse põhjale ehitatud Dacia Logan. Lisaks põhjale on Loganil ka Moduse tagasild ja veel üht-teist.

Autonäitusel uute mudelite näitamise kõrval korraldab Renault? õppesõidukeskus Pariisi lähedal Meudoni metsas asuval Marcel Beci staadionil huvilistele testisõidu, kus on korraga väljas 215 autot. Lisaks testisõitudele räägitakse ka sõiduohutusest jms.

Nissan Dunehawki kontseptauto oli mullusel Frankfurdi autonäitusel üks tähelepanuväärsemaid autosid Nissani kollektsioonis ning poleks uskunud, et ta sellisena ka tootmisse läheb.

Kuid võta näpust, Patfinderi nime kandev tootmisküps variant on väga kontsepti sarnane. Tõenäoliselt vahetab Patfinder välja praeguse Terrano, kuigi oma nelikveosüsteemilt sarnaneb Patfinder rohkem X-Trailiga. Seega on Nissanil juba kolm sarnase kontseptsiooniga maasturit: X-Trail, Murano (mille Euroopa versiooni samuti Pariisis tutvustatakse) ning Patfinder.

Kuue aasta jooksul on maailmas müüdud 4 miljonit Focust, mis tähendab, et tegemist on kõige olulisema mudeliga Fordi nimistus. Kui temaga alt minnakse, on see tootjale tõeline krahh.

Võib arvata, et tehnoloogiliselt tasemelt ja sõiduomadustelt on Focus oma hinna- ja autoklassis üks maailma tipptegijaid, kuid mis seal salata, disain ei ole ilmselt sellel mudelil erinevalt eelmisest küll müügiedu aluseks. Näis, kuidas maailm juba C-Maxilt tuttava nina ja lauge tagaosaga väike-keskauto omaks võtab.

Kuid kes teab, ehk käib Fordi tootja taas nii palju ajast eest.

Seda, et uus Citroen C4 just niisugune välja hakkab nägema, oli teada juba pool aastat tagasi, kui Genfis esitleti C4 WRC kontseptautot. Citroen teeb seda trikki juba teist korda, sest ka 2003. aasta kevadel näitas Citroen Genfi autonäitusel C2 JWRC kontsepti ja sügisel Frankfurdis täpselt samasugust C2 tänavaversiooni.

Nii palju on C4 puhul siiski teisiti, et tootmisküpsetena tuuakse rahva ette nii kolmeukseline variant (pildil), mille nimeks on Coupe ning mis oli ka WRC aluseks, kui ka viieukseline luukpära nimetusega Saloon.

Millal uus Citroen C4 Eestisse jõuab ja mis ta maksma hakkab, pole esialgu veel teada. Elu on näidanud, et jällenägemishetk võib saabuda üllatavalt ruttu.

Lisaks esitleb Citroen Pariisis uuenenud C5, mille tagatuled meenutavad Maserati omi.

Vene autotööstuse päästerõngas. Korrosioonigarantii 10?12 aastat, baasmudelil 1,6-liitrine ja 85 hj Euro-3 normile vastav mootor, baasvarustuses kaks turvapatja jms.

ABS ja roolivõimendi tuleb aga juba lisaraha eest tellida. Müügile jõuab korraga kolm kerevarianti: sedaan, luukpära ja universaal. Pärast mõningaid täiendusi mootori tehnoloogias loodetakse tuleval aastal saada ka Euro-4 standardi litsents. Autot loodetakse toota 550 000 tükki aastas, baasmudeli hinnaks on tehas öelnud 7000?7500 dollarit (veidi alla 100 000 krooni). Kalina tootmine algab kahe kuu pärast.

Et Audi disainiboss Walter Maria de? Silva on Audi uue disainiga kümnesse tabanud, annab märku uue A6 üha kasvav populaarsus.

Kuna aga A6 on teadupärast kõike muud kui laiadele rahvamassidele kättesaadav sõiduriist, peaks uue A4 turulejõudmine seda probleemi veidi leevendama.

Samalaadi võimsa esiosaga uus A4 on lohutuseks neile, kelle rahakott A6 peale ei hakka.

Peugeot toob Pariisis avalikkuse ette oma uue väikeauto 1007, mis on välja kasvanud kontseptsiooniautost Sesam.

Kontsepti nimi oli tuletatud väikeautole ainulaadsetest külgmistest liugustest, mis avavad korraga sissepääsu nii esi- kui ka tagaistmel reisijatele ja mida saab soovi korral ka elektriliselt käima panna. Ehk siis ?Seesam, avane!? ja ongi tee autosse avatud. Kitsastes linnaoludes äärmiselt mugav lahendus.

Lisaks esitleb Peugeot oma uue superauto 907 kontseptvarianti, mille kapoti all kuueliitriline V12 mootor võimsusega 500 hj.

Allikas: autofirmad, ÄP

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:45
Otsi:

Ava täpsem otsing