Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poolakate kiirmoe kaubamärk püüab rohkem keskmist inimest

    ?Konkurents on huvitav teema, me kõik tahame saada osa kliendi rahast,? sõnab ASi Baltika juhatuse liige Maire Milder.
    Baltika kaubamärk Monton näib selgelt end liigitavat pigem asjalike kontoriinimeste moeks, mille eest tuleb ka natuke kõrgemat hinda välja käia. Reservedi peab Milder pigem vaba aja rõiva pakkujaks.
    ?Meie ei ürita oma poodidest teha mingisuguseid butiike,? ütleb aga Reservedi kaubamärgi taga seisva OÜ LPP Retail Estonia juht Hendrik I. Pass, kes oma poeketti Montoniga eriti võrrelda ei taha. Hinnaklass on tema sõnul erinev ning sihtgrupp pole samuti nii täpselt määratletud kui Baltikal. ?Miks peavad need trendiinimesed nii väga eelistatud olema? Igaüks võiks end mugavalt tunda.?
    ASi Klementi juhi Toomas Leisi hinnangul on paralleelid Montoni ja Reservedi vahel olemas. ?Eks nad mõlemad on 20?25aastastele noortele suunatud, seal on rohkem vaba aja rõiva poolt sees,? ütleb Leis.
    Reserved on Poola päritolu kaubamärk, mis vaikselt toimetades on kahe aastaga peaaegu olematute reklaamikuludega tublisse kasumisse jõudnud.
    Poolakatele kuuluv kaubamärk Reserved avas Eestis esimese poe 2002. aasta veebruaris Meloni kaubanduskeskuses (toona kandis keskus nime Lemon). Täna on Eestis kuus Reservedi kaubamärki kandvat poodi. Lähitulevikus on plaanis avada uus kauplus Tartu Lõunakeskuses, aasta viimasel päeval sulgeb uksed pood Meloni kaubanduskeskuses. Aasta lõpuks plaanib ettevõte kasvatada käivet 38 mln kroonini ning teenida kasumit 3 mln krooni ringis.
    Viimase aja töövõitudest võib välja tuua veel suuremale pinnale kolimist Kristiine keskuses, kus nüüd saavad ühest poest riided selga nii vanemad kui nende lapsed.
    ?Ma ausalt öeldes juba ootasingi, et millal ma teile silma jään,? ütleb tervituseks Reservedi maaletooja ja poeketi juhi Hendrik I. Passiga, kes peab ebaõnnestumiseks seda, kui inimene lahkub Reservedi poest vaid ühe riideesemega.
    Võrdlust Montoniga Pass adekvaatseks ei pea, sest Montonist sama odavalt täiskomplekti rõivaid kätte ei saa. ?Aga ma arvan, et me oleme neilt turgu ära võtnud küll.?
    ?Ta on võtnud neid kliente, kes kuuluvad talle,? nõustub klientide võtmisega osaliselt Baltika juhatuse liige Maire Milder. ?Tema mitteolemasolu juures olid nad meie juures,? lisab Milder ning kohmetub, kui selgub, et Reserved oli Eesti turul enne Montonit.
    Pigem peab Hendrik I. Pass konkurendiks Viru Keskuses tegutsevat Zarat, kelle kollektsioonid ja kaupluste kontseptsioon on Reservedile rohkem sarnasem.
    Reservedist märkimisväärselt rohkem on reklaamiraha kulutanud Monton, mis lansseeriti 2002. aasta septembris, olles esimene kodumaine kiirmoe kaubamärk.
    Ilmselt just Monton tõigi eestlaste teadvusesse märksõna kiirmood ? Montoni eesmärk on täiendada kollektsiooni 12 korda aastas ehk siis iga kuu alguses saabub müügile midagi uut. Samasuguse ärifilosoofia kandja on ka Reserved, kuid nemad pole seda aktiivselt välja reklaaminud.
    Kindlasti on Montoni suurem tuntus eestlaste seas põhjendatav ajakirjanike suurema huviga Baltika vastu. Montoni turuletoomisega seotud ümberkorraldused viisid Baltika suurde kahjumisse, tänaseks on toibuma hakatud. Esimesel poolaastal teenis Baltika grupp 270 mln kroonise käibe juures 1,7 mln krooni puhaskasumit, samas kui eelmisel aastal samal ajal ulatus kahjum 32 mln kroonini 222,4 mln kroonise käibe juures.
    Kui palju kasumist/kahjumist Montoni kaubamärgist tingitud on, seda Baltika ei avalda. Turundusjuht Anu-Mall Naarits ütleb vaid, et Montoni netokäive Eestis oli eelmisel aastal 55 mln.
    Kuigi Reserved Montonit konkurendiks ei pea, usub Baltika juhatuse liige Maire Milder, et Reserved on neile tugevaks võistlejaks ja seda eriti nende koduturul Poolas. ?Seal on neil tugev tuntus ja koduseinte tugi,? sõnab Milder. ?Eesti turul on meie eelis sama, mis neil Poolas ? oleme Eesti bränd, aga nemad on sisse tulnud bränd.?
    Milderi hinnangul on Monton siiski parema kvaliteediga ja mõeldud ametlikuma õhkkonna jaoks. ?Vaevalt, et klient kostüümi otsides mõtleb, et läheb Reservedi kauplusest läbi.?
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.