Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ELi programmid aitavad pääseda rahvusvahelisele turule

    Struktuurifondide kaudu Eestisse saabuv rahaline abi on pälvinud ettevõtjate seas rohkelt huvi, millest annab tunnistust ka tihe konkurents taotluste esitamisel. Samas, lisaks struktuurifondidele oleme sageli kuulnud ka erinevatest Euroopa Liidu programmidest. Sellega seoses tekib küsimus, millal on otstarbekas otsida rahastust Euroopa programmidest ning millisel juhul oleks õigem pöörduda kohalike rakendusüksuste poole struktuurivahendite hankimiseks.
    Struktuurifondid on oma sisult ette nähtud riigi sotsiaalmajandusliku mahajäämuse vähendamiseks võrreldes Euroopa keskmisega. Struktuurivahendid eraldatakse riigile ning suures osas selgitab riik välja need prioriteetsed valdkonnad, millesse Euroopa Komisjoni järelevalve all ressursse panustatakse. Euroopa Liidu programmid aga on riigiülesed, mistõttu programmide fookuses ei ole mitte Eesti kui riigi või regiooni majanduslik areng, vaid Euroopa laiemate poliitikate elluviimine, millest võidaks ühendus tervikuna. Üks osa sellistest programmidest on näiteks ELi innovatsiooniprogrammid, mis investeerivad peaasjalikult Euroopa Liidu konkurentsivõime arendamisse. Üheks näiteks selles valdkonnas on teadus- ja tööstusringkondades populaarseks saanud 6. raamprogramm oma 17,5 miljardi euro suuruse eelarvega (www.cordis.lu).
    ELi programmidest on ettevõtjal mõistlik toetust otsida juhul, kui on olemas Euroopa mastaabis unikaalne idee või arendusprojekt. Samuti heatasemeline kompetents, mida saab koostöös teiste partneritega ühise toote loomisel kasutada. Seejuures on loomulik, et toote turg peaks olema mõnevõrra laiem kui Eesti, mistõttu välispartnerite olemasolu on hädavajalik, nii täiendavate teadmiste kui ka sihtturu mõõtme sissetoomiseks. Seepärast sobivad Euroopa programmid ja projektid eeskätt nendele ettevõtjatele, kes soovivad luua konkurentsivõimelist teadmismahukat toodet, mille sihtturg asub Euroopas ning maailmas laiemalt. Piisava kompetentsi ning lokaalse arendustegevuse puhul tasub samas kaaluda EASi ettevõtlust toetavaid meetmeid, mille rakendamine käib Eestis kohapeal.
    Teadmismahuka toote turustamisel mängib suurt rolli toote ja pakkuja usaldusväärsus, märkimisväärselt vähem aga toote enda hind. Kui Eesti kogemus traditsioonilises sektoris näitab seda, et rahvusvahelistumine on kulgenud suuresti tänu meie suhteliselt madalale kulubaasile, siis kõrgtehnoloogilistes sektorites on omatoodangu realiseerimine välisturgudel osutunud märkimisväärselt keerukamaks.
    Kõrgema lisandväärtusega toote puhul muutub kulueelistest tingitud positsioon teisejärguliseks, mistõttu üha rohkem loeb partneri suutlikkus enesele võetud tööd ära teha ning partneri usaldusväärsus. Viimane tekib tavapäraselt isiklike kontaktide ning varasema positiivse kogemuse kaudu. Niisiis, siinkohal muutubki europrojekt ettevõtjale atraktiivseks, kuna projekti loogiline ülesehitus võimaldab kaasata ühistesse tegemistesse partnereid, kes on valdkonna tipptegijad, kuid samas omavad head ülevaadet ka oma koduturgude spetsiifikast.
    Konsortsium teisest küljest tähendab paratamatult ka osa oma intellektuaalse omandi loovutamisest, kuid tavapäraselt kaalub hea partnerlus üles üksiküritamise nii tänu suurenenud kogemuste pagasile kui ka üksteist täiendavatele teadmistele. Teavet, kuidas on võimalik taolisi innovaatilisi tooteid ELi programmidest rahastada ning kuidas konsortsiumisse partnereid leida, jagavad konsultatsioonifirmad ja Eestis Sihtasutus Archimedes.
    Autor: Tarmo Pihl
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.