Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elus võib kõike juhtuda

    Üheks minu esimeseks ülesandeks Tallinna Kaubamajja tööle minekul oli ettevõtte vara kindlustamine.
    Mulle avaldas sügavat muljet nõudlikkus ja tähelepanu, mida ettevõtte omanikud oma investeeringu kindlustamiseks üles näitasid.
    Ei mäleta, kas kindlustuskatet varale sellel ajahetkel ei olnud või oli see kohe lõppemas, igatahes tuli Kaubamaja juhtkonnal kiiresti sõlmida ajutine kindlustusleping. Lühiajalise kindlustuse läbirääkimised peeti kiiresti, ainult kõige lugupeetumate kindlustusfirmadega, ning hinnatingimuste üle pikalt ei vaieldud.
    Tähtis oli saavutada kindlustuskate ? iga tund läbirääkimiste venimist võis tähendada kogu materiaalse vara kaotamist.
    Olnule tagantjärele mõeldes pean siiski tunnistama, et sellel ajamomendil ei mõistnud ma lõpuni, mis ühe ettevõtte varaga võib hetkega juhtuda.
    11. septembril 2001 juhtus see, mida ei saanud juhtuda. Hommikul, väikese vahega ? kell 8.46 ja 9.03 ? lendasid kaks kaaperdatud Boeing 767-t New Yorgi sõsarpilvelõhkujatesse.
    Lennukite pardal olnud 90 000 liitrit kütust oli piisav, et terroristid saavutaksid oma eesmärgi ? tornid süttisid ja varisesid kokku, haarates kaasa naabermaju ja mattes enda alla tuhandeid inimesi, hulgaliselt andmebaase ja varukoopiaid andmebaasidest.
    Kümnete, sadade võib-olla tuhandete firmade vara muutus hetkega olematuks. Ja kahjuks mitte ainult materiaalne vara.
    Katastroofijärgsetest ülevaadetest võisime lugeda suurtest rahvusvahelistest korporatsioonidest, kelle peakontori töötajatest märkimisväärne osa oli katastroofis paraku surma saanud.
    Ühel juhatuse koosolekul tutvustas Kaubamaja turvaspetsialist juhtkonnale turvakontseptsiooni, mille üks osa puudutas juhatuse jätkusuutlikkust. Idee oli lihtne ? liigse riski vältimiseks ei tohi juhatuse liikmed koos reisida.
    Kui vaja lennata, siis palun ? aga erinevates lennukites. Kui autoga sõita, siis palun ? aga erinevates autodes. Kõik selleks, et vältida kogu tippjuhtkonna üheaegset hukku.
    Antud teema oli meil juhatuses teinekord jutuks. Viskasime eraldi reisimise üle rohkem nalja, kui seda tõsiselt võtsime. Kuid tagantjärele tundub mulle, et võimalust kaotada korraga kogu ettevõtte tippjuhtkond ma endale selgelt ei teadvustanud.
    28. septembri öisel ja tormisel Läänemerel juhtus see, mida ei saanud juhtuda ? põhja läks meie riigi nime kandev parvlaev, pardal 852 reisijat ja meeskonnaliiget.
    Sellel ööl oli Estonia pardal oma ametiühingu konverentsi pidamas ka 68 Stockholmi politseijaoskonna töötajat. Viis neist suutis katastroofist eluga välja tulla. Üks tsiviilisikust politseijaoskonna töötaja kirjeldas hiljem olukorda nii: ?Korraga oleks nagu kogu generatsioon kadunud. Lõputu vaikus valitseb kõikjal ? koridorides, sööklas??
    Kas küsijat oleks mõistetud või oleks teda peetud veidi omapäraseks tülinorijaks? Pole ju võimalik ennast elus kõikide riskide vastu kindlustada. Ning uskuda võimalust, et WTC kaksiktornid varisevad või Estonia upub, on võimatu. Samas ? valides oma kontori asukohaks terroristidele vähem huvipakkuva hoone ja konverentsi korraldamiseks stabiilsema pinna, ei kaota me tulemustes, küll aga võidame turvalisuses.
    Oma igapäevaotsustes peame rohkem mõtlema ohtude ja nende võimalike tagajärgede peale isegi siis, kui risk tundub olematu. Seda tehes ei riskiks me pärast klaasi ?ampust või pudelit õlut istuda autorooli, võtta peale kogu oma pere ja alustada kiirust ületades koduteed. q
    Autor: Urmo Vallner
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.