Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksofon hakkab ajalukku vajuma

    ?Üldiselt võib öelda, et taksofonide kasutatavus väheneb umbes 10?15 protsenti aastas,? ütles Elioni meediasuhete juht Ain Parmas. ?Peamiseks põhjuseks on see, et võrreldes näiteks kümne aasta taguse ajaga on inimestel oluliselt rohkem võimalik kasutada tavatelefone ning ka mobiiltelefonide kasutatavus tõuseb kiiresti.?
    Igal taksofonil on samuti oma number ning sinna saab ka sisse helistada. Hind on küll üsna kõrge ? näiteks Elioni lauatelefonilt helistades tuleb minuti eest maksta 1.95?2.30 (lisandub ka kõnealustustasu 48 senti).
    Kõrgest hinnast hoolimata tehakse taksofonidesse umbes 10 000 kõnet kuus. ?Peamiselt helistatakse taksofonidesse, mis on vanglates ning internaat- ja erivajadustega lastele mõeldud koolides,? rääkis Parmas.
    Tele2 võrgust aga taksofonidesse helistada ei saa. Ei laua- ega ka mobiiltelefonilt. ?Kuna kliendid pole taksofonidele helistamise kohta huvi tundnud, pole ka Elioniga eraldi hinda 907-seeria numbritele kokku lepitud ja neile Tele2 võrgust helistada ei saa,? ütles Tele2 Eesti AS kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov.
    Eesti 2300 taksofonist võetakse kuus pool miljonit kuni miljon kõnet, päeva peale tuleb taksofoni kohta 7?14 kõnet. Kõige rohkem kõnesid võetakse Tallinnas Raekoja platsi lähedal asuvatest taksofonidest Viru 17 ja Kullassepa 2 ning maaliinide bussijaamast.
    Taksofonidest helistamise minut maksab koos kõnealustustasuga tavalisele lauatelefonile 1.60 ning mobiilile 5.44. Võrdluseks, odavaim mobiilikõne on hetkel suisa tasuta, kuid tavaliselt jääb minuti hind kusagile kahe krooni kanti.
    Kõned välismaale on jagatud viide hinnaklassi, minutihinnad algavad 5.60st ning ulatuvad 35.52ni. ?See on laias laastus jagatud nii, et lähinaabrid, Euroopa ja ülejäänud maailm,? ütles Parmas. ?Tehnilistel põhjustel ei saa taksofonides palju erinevaid tariife tekitada ning teenusloogika seab piirangud ka hinnakujunduse võimaluste osas.?
    Raha võtab Elion kõne eest ette. Ühenduse saamisel kaob kaardilt kõnealustustasu, edaspidi hakkab summa vähenema kolm kuni viis korda minutis. Kallima kõne puhul arvestatakse telefonikaardilt raha maha iga 12 ja odavama kõne puhul iga 20 sekundi tagant.
    Üks taksofoniaparaat maksab 15 000?20 000 krooni. ?Taksofonid ise pole ainus kulutus sellele süsteemile,? ütles Parmas. ?Taksofonidega opereerimiseks on vaja vastavat juhtsüsteemi, mille hind pole just väike. Lisaks on vaja kabiine ja kaartidega opereerimise süsteemi.?
    Eestis kasutusel olevad taksofonid on toodetud kahes ettevõttes: Prantsusmaal Schlumberger Industries Ltd-s ja RASis Tarkon (täna AS Tarkon), kes tootis neid Iisraeli firma IMI Ltd litsentsi alusel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Nordeconi nõukogu tegi ettepaneku dividende mitte maksta
Nordeconi nõukogu kiitis reedel heaks konsolideeritud 2023. aasta auditeeritud majandusaasta aruande koos kasumi jaotamise ettepanekuga.
Nordeconi nõukogu kiitis reedel heaks konsolideeritud 2023. aasta auditeeritud majandusaasta aruande koos kasumi jaotamise ettepanekuga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.