Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennukaubaveoturgu juhib FedEx
2003. aasta kaubaveomahtude (tonnkilomeetrit) järgi koostatud suurimate lennukaubaveofirmade pingerea esimesed kaks kohta on jäänud samaks kui 2002. aastal. Esikohta hoiab ajakirja Air Cargo World andmeil FedEx, kiirkulleriteenuseid pakkuv firma, mis on Ameerikas ka posti sünonüüm. Lufthansa Cargo püsib teisel kohal.
Korean Air liikus 2002. aastaga võrreldes viiendalt kohalt kolmandaks, parandades tulemust aastaga 14,1%. Firma suutis teist aastat järjest kasvatada tulemust üle 10%.
Kuna Singapore Airlinesi veomaht vähenes 1,5%, möödus Korean Airlines nii regiooni lendajast kui ka peamiselt kulleriteenuseid pakkuvast UPSist.
Eesti lennukaubavedude maht on kasvanud ca 9%. 2004. aasta kaheksa kuu põhjal on läbi Tallinna lennujaama veetava kauba maht, välja arvatud post, kasvanud eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 9,3% ehk 241 tonni, sealhulgas eksporditava kauba kogus on vähenenud 3,9% ja imporditava kauba maht suurenenud 18,3%.
2003. aastal transporditi läbi Tallinna lennujaama 5076 tonni kaupu, Riia lennujaamast 13 534 tonni ja Vilniuse lennujaamast 5206 tonni.
ASi Air Cargo Estonia/ACE Logistics müügijuhi Merle Lichtfeldti andmeil on lennukauba mahud tegelikult suuremad, sest viimase aasta oluline tendents lennutranspordis on nn lennuautode või kombineeritud teenuse osakaalu suurenemine. Ehk suuremad kaubad transporditakse maanteetranspordiga Tallinnast Euroopasse, kust edasi lennutatakse need lõppsihtkohta ja vastupidi.