Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nafta hinna tõus kukutab taas lennufirmade aktsiaid

    Ametlikul kauplemisel kerkis eile nafta hind New Yorgi kaubabörsil kohe pärast kauplemise algust 50,47 dollarini barrel, Londonis kerkis aga toornafta hind eile kell 17.45 46,53 dollarini barrel. Mõlemad on kõrgeimad hinnad börside kauplemise ajal.
    Kõige enam kannatavad nafta hinna tõusu tõttu USA lennufirmad. Rahvusvaheline lennutranspordiliit (IATA), mis esindab üle kogu maailma enam kui 270 lennufirmat, teatas, et USA lennufirmad kaotavad nafta hinna tõttu tänavu 6 miljardit dollarit. Eelmisel aastal kandsid firmad kütuse hinna tõttu kahjumit 3,6 miljardit dollarit.
    Samas kasvas tänavu kaheksa kuuga lennureisijate arv üle kogu maailma 19 protsenti.
    USAs alandavad United Airlines, Delta Air Lines ja Continental Airlines tegevuskulusid vähendades töökohti, palku ja preemiaid.
    US Airways ja United Airlines on hetkel pankrotikaitse all. US Airways on valmis ka kohtusse minema oma töötajate vastu, kui need ei nõustu palkade kärpimisega.
    IATA andmetel läheb veidi paremini Euroopa lennufirmadel, mis veavad rohkem kaupu ja on edukalt suutnud ka hindu tõsta.
    Toornafta keskmiseks hinnaks tuleb sel aastal 37 dollarit barrel. Aasta alguses prognoositud nafta hinnast on see viiendiku võrra enam, ütles IATA juht Giovanni Bisignani. Aasta algul oodati keskmiseks naftabarreli hinnaks 31 dollarit. Juunis ütles Bisignani, et lennutööstus lõpetab aasta plussis, kui nafta keskmiseks hinnaks jääb 33 dollarit barrel. ?Hädaolukord lennundussektoris kestab veel mitmeid kuid ja igas kuus läheb üks lennufirma pankrotti,? ütles Bisignani. Ta lisas, et kui sel aastal oleks nafta hind olnud eelmisega samal tasemel, oleks teenitud kasumit.
    American Airlines on teatanud, et nende kütusekulud on tänavu miljardi dollari võrra suuremad kui eelmisel aastal, mil kulutused kokku olid 2,8 miljardit dollarit.
    Toornafta hinnatõusu taga oli kartus, et terroristid võivad rünnata Nigeeria naftavälju. Nigeeria on Aafrika suurim naftatootja, seal pumbatakse 2,4 miljonit barrelit naftat ööpäevas ning riik on sel aastal olnud suuruselt viies USA naftavarustaja, teatas USA energeetikaministeerium.
    ?Arvan, et on tõenäolisem on näha nafta hinda tasemel 60 dollarit barreli eest kui 40 dollarit,? ennustas Dallases asuva hedge-fondi juht Boone Pickens tulevikku uudisteagentuurile Bloomberg.
    ?Pole kahtlustki, et jätkuvalt kallinev nafta hind hakkab pidurdama majanduskasvu,? ütles Tokyos baseeruva Prantsuse panga Societe Generale Securities asepresident Kirby Daley.
    Lennukikütus on New Yorgi kaubabörsil sel aastal kerkinud 63 protsendi võrra.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.