Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Meestesärkide müüja hakkab meestele ka aluspükse tegema

Liis Kängsepp 07. oktoober 2004, 00:00

Bokserid peaksid ASi Gowri International Eesti kauplustesse jõudma selle aasta lõpul ning on suunatud sellisele üle 35aastasele härrasmehelikumale meesterahvale. ?Nad ei tule sellised naljaka mustriga, aga ka mitte matusemeeleolulised,? ütleb ettevõtte juht Mart Kirsipuu ise. ?Miki-Hiiri ja jõuluvanasid bokseritele ei tule.?

Gowri peamiseks väljundiks jääb siiski päevasärkide tootmine, millest põhiosa läheb allhankena ekspordiks, kuid olulist osa tootearenduses mängivad Eesti jaekauplused.

?Jaekaubandus on eksperiment. Ei saaks öelda, et see on tulus äri,? muheleb Kirsipuu, lisades, et kauplused ei ole kasumis ning rahuldavat kasumit ei hakkagi nad ilmselt kunagi tootma. Gowri kauplustest saab osta kas juba valmisõmmeldud kollektsioonisärgi või tellida sobivast materjalist mõõtude järgi päevasärgi ettevõtte vabrikust.

?Selle eksperimendi huvilised on juhatuse liikmed ja omanikud, kes kangavalikul mööda ei pane ja teevad kohati üsna julgeid otsuseid,? räägib Kirsipuu ning võtab selle illustreerimiseks näidiste riiulist ühe täpilise mustriga särgi. Sellised särgid läheksid väga hästi peale brittidele, selgitab mees. ?Aga ega me ei teagi, kas Eestis hakkab seda keegi kandma. Sangaril näiteks sellise mustriga särki ei ole.?

?Ma väga otseselt sellega ei nõustuks, meil on küll üks rida sellist trikilist mustrit,? ütleb ASi Sangar turundusdirektor Triin Anette Kaasik, kelle sõnul tulevad särgid müüki tuleva aasta algul. ?Siis jõuavad müüki Hannes Võrno disainitud särgid, kus pisidetailide lahendused on teistsugused. Kraed on suuremad ja julgemad, mehelikumad, nagu Hannes ise ütleb.?

Sangar pakub Gowriga sarnast mõõdusärgi tellimise võimalust juba kolm aastat ning kuus saavad nende poed umbes 50 tellimust. Gowril on sellele numbrile vastu panna 1000 püsiklienti. Kaasiku sõnul on Sangari mõõdusärgi tellijatest püsikliendid üle poole ning mingeid erilisi kasumi ja käibeplaane projektile eraldi ei tehta, tegemist on pigem imagoprojektiga.

Mart Kirsipuu kannab ka ise Gowri särke. Ta teab ka mõnda sellist Gowri toodangu fänni, kes muretseb pigem sellepärast, et uusi särke on raske kappi juurde soetada. ?Mõni ütleb, et ostsin mitu aastat tagasi teilt kuus särki ja nad ei kulu ega kulu läbi!?

Sangari ja Gowri kõrval hakkab järgmisest nädalast sarnast tellimusteenust naistele osutama AS Klementi, kes avab ettevõtte peahoones uue salongi, kus klient saab sobivatest materjalidest ja tegumoest kombineerida kostüümi.

Klementi loovdirektor Katrin Kuldma teeb Avenue kaubamärgi tarvis valmis kindla kollektsiooni, kust klient saab valida, millist rõivatükki milliste detailidega ning mis kangast ta soovib. Seepeale mõõdetakse ta üle ning paari päevaga valmib Klementi tootmisvabrikus kostüüm.

?Kõige hullem ongi ju see, kui sõbranna tuleb sama jakiga vastu, see on naise jaoks täielik katastroof,? selgitas ASi Klementi juht Toomas Leis, miks Avenue by Katrin Kuldma on hea äriprojekt. Leisi sõnul hakkavad rõivad maksma natuke kõrgemat hinda, kuid on siiski suunatud keskmise sissetulekuga naisele. Hinnaklassilt võrdleb Kuldma uut teenust Gerry Weberi ja Ril?siga.

?Kui enne maksis minu juures kostüüm 10 000?15 000 krooni, siis nüüd hakkab kostüüm maksma 5000,? rääkis Kuldma.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:47
Otsi:

Ava täpsem otsing