Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamärgile õiguskaitse saamiseks on kolm võimalust
Oma kaubamärgile õiguskaitse saamiseks on ELis kolm võimalust, mis annavad kaubamärgi kaitse erinevas geograafilises ulatuses.
Euroopa Ühenduse kaubamärgiks võivad olla kõik tähised, mida on võimalik graafiliselt kujutada, eelkõige sõnad, sealhulgas isikunimed, kujutised, tähed, arvud ja kaupade kuju ning pakendi kujundus, kui need võimaldavad eristada ühe ettevõtte kaupu või teenuseid teiste ettevõtete omadest.
Tutvudes Eestis registreeritud kaubamärkidega, võib tagasivaatena kinnitada, et Eesti ettevõtted ei valmistunud küllaldaselt oma tooteid ja teenuseid kaitsma kaubamärgi abil.
Eestis on esitatud 55 kaubamärgi taotlust, mis sisaldab sõna "euro", enamikule neist on välja antud kaubamärk. Näiteks: Euro Õlu, EBSA Euro-Baltic Software Alliance, Euro Park, Euro Farmer, Euro Apteek.
Hoolimata kõhnast rahakotist tuleb Eesti ettevõtetel oma eraõigusi veelgi hoolikamalt ja õigel ajal kaitsta nii Eestis kui ka Euroopas.
Autor: Ott Moorlat