Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Laevandussõda
Äripäeva reporter, hilisem Ühispanga asepresident Janek Mäggi tõi ajakirjanduse veergudele 1996. aasta lõpus lahvatanud laevandussõja.
Asi sai alguse sellest, et endise rahandusministeeriumi kantsleri Enn Pandi juhitud laevafirma Hansatee jäi võlgu Enn Rohula firmale Inreko Laeva AS. Hansatee võlg puudutas reisiparvlaeva Vana Tallinn rendiraha. Rohulal oli omakorda raske tasuda võlga laeva endisele omanikule, Rootsi laevafirmale Nordström & Thulin ning Merita Pangale. Olukorrast väljatulemiseks võttis Rohula laeva Pandi firma käest ära ja lõi uue firma TH Ferries, mida rahastas Tallinna Pank.
Asi läks lõpuks nii palavaks, et laevakriis ähvardas endaga kaasa tõmmata Tallinna Panga. Äripäev kirjeldas elavalt, kuidas laevasõjast sai sujuvalt pangasõda, sest Rohula vastaspoolt, laevafirmat Hansatee rahastas Ühispank.
Olukorrast tulid võitjana välja Ühispank ja Hansatee. Tallinna Pangal eesotsas Guido Sammelseljaga läksid põlved nõrgaks ning pank müüs nõude laevafirma vastu Talinvestile kahjuga maha. Ühispank jätkas Hansatee toetamist. Sõda lõppeski sellega, et Hansatee ostis 300 miljoni krooniga Vana Tallinna ära ja hakkas ise laeva opereerima. Rohula loobus parvlaevade ärist ja jätkas tiiburitega. Hansatee jäi Tallinna ja Helsingi vahel turgu valitsema.