Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Läti ärilehe direktor: Seni suurim ebaõnn ajakiri Tulu
Läti lehe Dienas Bizness direktori, taanlase Henrik Lemvighi sõnul on Äripäev suutnud ennast hästi müüa. Ettevõtte suurimaks ebaõnnestumiseks peab ta nüüdseks ammu suletud ajakirja Tulu.
Mis on Äripäeva roll Eesti meedias? Äripäev on Eesti lehtede seas üks tugevama positsiooniga leht.
Äripäeva loetavus elanikkonna kohta on kogu maailma ärilehtede seas üks kõrgemaid, peaaegu 1,8 protsenti eestikeelsest elanikkonnast on meie tellijad. Kuidas te seda positsiooni hindate? Ma usun, et Äripäev on ennast väga hästi müünud ja sel poleks sellist loetavust, kui lehel poleks tugevat ja püsivat kontseptsiooni, mida lugejad hindavad. Võrdluseks: Dienas Biznessi tellib 0,7 protsenti lätlastest.
Kuidas hindad Äripäeva kõrvalprojekte, nagu seminarid, käsiraamatud, Delovoje Vedomosti, raamatuklubi? Kas neid tasub kopeerida? Kõik need tooted paistavad jõulised ja edukad ja ma usun, et need toetavad Äripäeva tugevat brändi. Kuid oluline on hoida kõikide toodete kvaliteeti ka tulevikus.
Mida oled Äripäevalt õppinud? Te oskate väga hästi äri õigel rajal hoida ja oma toodet müüa, samuti on Äripäeval korralikult koolitatud ja oskuslik meeskond, kus kõik töötavad sama eesmärgi nimel.
Mida võiks Äripäev Dienas Biznessilt õppida? Raske öelda, mis see võiks olla. Välja arvatud ehk see, mida mitte teha, näiteks madalate hindadega alustamine.
Mida võtaksid ette Äripäeva peatoimetajana? Minu arvates vajab leht uut kujundust. Ma kasutaksin ka Äripäeva brändi rohkem ja oskuslikumalt.
Mis on olnud Äripäeva suurim äpardumine? Tulu (1997-2001 välja antud kuukiri erainvestoritele, mis ei suutnud kahjumist väljuda - toim), aga samas on ka see tõsi, et peab proovima erinevaid asju. Kui sa ei katseta, ei saa ka järeldusi teha. Samas on palju raskem ebaõnnestunud projekti kinni panna, kui uusi asju alustada.
Mitmed äriliidrid on Äripäevale ette heitnud, et see on liiga kollane ja tahab skandaale üles puhuda. Kas neil on õigus? Et lugejate tähelepanu hoida, peabki leht kollane olema. Mitte liiga, aga mitte ka liiga vähe. Ajaleht peab olema nagu ilus kleit: piisavalt pikk, et katta kõige olulisem, ja piisavalt lühike, et hoida lugejate tähelepanu. Lugejatel peab igal hommikul lehte avades natuke hirm naha vahel olema.
Autor: ÄP