Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Renault' uus väikeauto Modus saabub Eesti teedele juba tänavu novembris
Prantsusmaal algavad Moduse hinnad 12 000 eurost (187 000 kr), lõpp tuleb aga kätte meie mõistes sealmaal, kus algavad juba keskklassi autod. Eestis kehtima hakkavate hindade kohta ei osanud importöör veel midagi kosta, kuid selge on see, et odavamate väikeautodega läheb tal hinnas konkureerimine üsna raskeks.
See sai selgeks kohe, kui Lissaboni lennujaamas uue Modusega esimesi kilomeetreid mõõtsin. Auto sisemuse kvaliteet on sootuks erinev tavapärastes väikeautodes nähtust. Pehmest materjalist armatuurlaud (seda küll vaid kõrgema varustusastme puhul), varustuses on kliimaseade, püsikiirusehoidja jne, jne. Müra summutamiseks on tootjad kurja vaeva näinud ning kiirteel võib temaga vabalt ka 150-160 km/h sõita, ilma et mootorimüra liigselt kõrva hakkaks riivama.
Eriti muljetavaldav on aga Moduse lisavarustuse loetelu. Sinna kuulub näiteks nn luuk tagumises luugis, ehk kui näiteks parklas on auto tagumine osa liiga seina või teise auto lähedal ja tagaluuk ei mahu lahti käima, saab asju sisse pista teisest, ülevalt alla avanevast väiksemast luugikesest. Või spetsiaalsed kohad jalgrattaraami kinnitamiseks, mis samuti on auto lisavarustuses. Või katuseaknad, mida on koguni kahte sorti: kahe suure klaasiga teineteise taga või kahe väikese klaasiga teineteise kõrval. Soovi korral on saadaval ka navigatsioonisüsteem ja ksenoontuled, viimased koos kurvi valgustava lisapirniga. Kõik mugavused on saadaval ja tootjad ei salgagi, et eeskätt peetakse potentsiaalse ostjana silmas jõukamat naisterahvast, kes elab linnas.
Hoopis omaette nähtus on aga Moduse tagaistmed, mis on kõikidel variantidel ühesugused. Neid saab muuta vajadusel kolme- ja kahekohaliseks. Kui tagaiste on kahekohaline, saab seda lasta tervelt 17 cm jagu tahapoole, misjärel mahub sinna ka suuremat kasvu täiskasvanu lahedalt istuma. Lisaks tekivad sellise variandi korral kahele poole istmeid augud joogitopside tarvis.
Renault Moduse nn klassiline kuuluvus peaks jääma praeguse Renault Twingo ja Scenicu vahele. Mootoreid on tal ühtekokku viis, neist kolm bensiinimootorit (1,2; 1,4 ja 1,6 liitrit) ja kaks diiselmootorit (1,5-liitrised, 65 ja 80 hj). Autot toodetakse Hispaanias, tulevikus ka Inglismaal, kus praegu toodetakse Nissaneid. Selles pole ka midagi imestada, sest Modus on ehitatud samal põhjale Nissan Micraga. Sama platvormi saab ka tuleval aastal ilmavalgust nägev uus Renault Clio.
Renault Modus saavutas EuroNCAPi kokkupõrketestis viis tärni ning juhi turvalisust kokkupõrkes hinnati võrdväärseks mis tahes kõrgema klassi sõiduauto omaga.
Kuna väikeautod ehk superminid on üks enim müüdud autoklasse, on see vägagi tähelepanuväärne fakt, mis aitab tulevikus vähendada teedel hukkunute arvu, lausus testitulemused avalikustanud EuroNCAPi peasekretär Adrian Hobbs.