Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Renault' uus väikeauto Modus saabub Eesti teedele juba tänavu novembris

    Prantsusmaal algavad Moduse hinnad 12 000 eurost (187 000 kr), lõpp tuleb aga kätte meie mõistes sealmaal, kus algavad juba keskklassi autod. Eestis kehtima hakkavate hindade kohta ei osanud importöör veel midagi kosta, kuid selge on see, et odavamate väikeautodega läheb tal hinnas konkureerimine üsna raskeks.
    See sai selgeks kohe, kui Lissaboni lennujaamas uue Modusega esimesi kilomeetreid mõõtsin. Auto sisemuse kvaliteet on sootuks erinev tavapärastes väikeautodes nähtust. Pehmest materjalist armatuurlaud (seda küll vaid kõrgema varustusastme puhul), varustuses on kliimaseade, püsikiirusehoidja jne, jne. Müra summutamiseks on tootjad kurja vaeva näinud ning kiirteel võib temaga vabalt ka 150-160 km/h sõita, ilma et mootorimüra liigselt kõrva hakkaks riivama.
    Eriti muljetavaldav on aga Moduse lisavarustuse loetelu. Sinna kuulub näiteks nn luuk tagumises luugis, ehk kui näiteks parklas on auto tagumine osa liiga seina või teise auto lähedal ja tagaluuk ei mahu lahti käima, saab asju sisse pista teisest, ülevalt alla avanevast väiksemast luugikesest. Või spetsiaalsed kohad jalgrattaraami kinnitamiseks, mis samuti on auto lisavarustuses. Või katuseaknad, mida on koguni kahte sorti: kahe suure klaasiga teineteise taga või kahe väikese klaasiga teineteise kõrval. Soovi korral on saadaval ka navigatsioonisüsteem ja ksenoontuled, viimased koos kurvi valgustava lisapirniga. Kõik mugavused on saadaval ja tootjad ei salgagi, et eeskätt peetakse potentsiaalse ostjana silmas jõukamat naisterahvast, kes elab linnas.
    Hoopis omaette nähtus on aga Moduse tagaistmed, mis on kõikidel variantidel ühesugused. Neid saab muuta vajadusel kolme- ja kahekohaliseks. Kui tagaiste on kahekohaline, saab seda lasta tervelt 17 cm jagu tahapoole, misjärel mahub sinna ka suuremat kasvu täiskasvanu lahedalt istuma. Lisaks tekivad sellise variandi korral kahele poole istmeid augud joogitopside tarvis.
    Renault Moduse nn klassiline kuuluvus peaks jääma praeguse Renault Twingo ja Scenicu vahele. Mootoreid on tal ühtekokku viis, neist kolm bensiinimootorit (1,2; 1,4 ja 1,6 liitrit) ja kaks diiselmootorit (1,5-liitrised, 65 ja 80 hj). Autot toodetakse Hispaanias, tulevikus ka Inglismaal, kus praegu toodetakse Nissaneid. Selles pole ka midagi imestada, sest Modus on ehitatud samal põhjale Nissan Micraga. Sama platvormi saab ka tuleval aastal ilmavalgust nägev uus Renault Clio.
    Renault Modus saavutas EuroNCAPi kokkupõrketestis viis tärni ning juhi turvalisust kokkupõrkes hinnati võrdväärseks mis tahes kõrgema klassi sõiduauto omaga.
    Kuna väikeautod ehk superminid on üks enim müüdud autoklasse, on see vägagi tähelepanuväärne fakt, mis aitab tulevikus vähendada teedel hukkunute arvu, lausus testitulemused avalikustanud EuroNCAPi peasekretär Adrian Hobbs.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.