Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna ristmikud töötavad piirkoormusel

    Tallinna kommunaalameti liiklusteenistuse direktori Mati Songisepa sõnul ei erine hommikused tipptunnid suuremalt õhtustest, ummik võib tekkida vaid eri suundades. ?Hommikused tipptunnid on siiski hullemad kui õhtused,? mainib Songisepp. ?Siis minnakse kindlal ajal tööle, korralikud inimesed tulevad kodust. Pärast tööd võib-olla kohe otse koju ei minda.?
    Songisepa valduses on lisaks veel kaart, millelt näha, mis juhtuks siis, kui tipptunni ajal oleksid suletud Vabaduse väljak ja Kaarli puiestee. See kaart on kaetud lillade täppidega. Lillaga tähistatud ristmikud näitavad, et see ristmik ja ümberkaudsed tänavad on täiesti umbes ning autojuht oleks lõksus kohe üpris kauaks ajaks. Praegu on suurem osa ristmikke õhtuse tipptunni ajal kaetud punaste täppidega, mis tähendab, et ristmiku läbilase on piiri peal ning suure tõenäosusega tuleb autojuhil mõned minutid ülesaamist oodata.
    Äripäeva ajakirjanikud jälgisid eelmisel nädalal esmaspäeva õhtust ja teisipäeva hommikust tipptundi ning kirjutasid üles oma emotsioonid ummikutes istudes.
    Sõitsin kl 17.15 paiku Sakala keskuse juurest mööda Kaarli puiesteed ja Luise tänavat Kristiinesse. Tavaliselt võtab see teekond tipptunni ajal sõltuvalt sademete kogusest aega 20?25 minutit, aga eile vedas ? ainult 15 minutit ja kohal.
    Kaarli puiestee oli muidugi umbes ja Luise tänavgi tihkelt autosid täis, kuid ? tasa sõuad, kaugele jõuad. Punasega ristmikule sõitjaid ja ülbeid vaheletrügijaid polnud samuti näha.
    Eelmise teisipäeva hommikul kella kaheksa paiku, nagu peaaegu igal äripäeva hommikul, võtavad autod üksteise järel joondu mõnisada meetrit enne Vabaduse ja Männiku tee ristmikku.
    Autojuhid on enamikus rahulikud ? sellega ollakse juba harjunud. Vaid ühe Volkswageni juhi jaoks tuleb igahommikune ummik uudisena, närviliselt üritab ta süstida ühelt rajalt teisele ja kiikab kohati vastassuunavööndisse libisedes, et kui kaua siis veel.
    Järve bensiinijaama juures läheb juba lahedamaks, vähemasti on autod leidnud ühtlase liikumiskiiruse ning nii sõidetakse ühises rütmis reipalt linna poole.
    Selleks, et hommikul mitte toppama jääda, tuleb täpselt välja sõita (minutiline viivitus võib maksta hommikul veerand tundi või rohkem lisasõiduaega) ja tuleb leida õiged kohad, kus rida vahetada.
    Pirita poolt tulles tuleb sõita esimeses reas Russalka valgusfoorist mööda ja siis esimesel võimalusel suunduda teisele reale. Ehkki teine rida võib teinekord näida tühjem, on see näivus petlik ning kindel taktika viib sind 90 protsendil juhtudest keskmisest kiiremini sihtkohta.
    ?Teisipäeva õhtul kell kuus, kõik on uus, oktoobrikuus,? ümisesin naiivset laulukest, kui suuna Pärnu maantee viaduktile võtsin.
    Koju jõudsin 13 minutiga, olles seisnud kolme foori taga ning lasknud viiel erineval vöötrajal üle tee jalutada kuuel naisel, kahel lapsel ja ühel joodikul. Ummikut ei näinud.
    Teisipäeva hommikul sõitsin marsruudil Koidula tn?Narva mnt?Viru ring ?Pärnu mnt?Asula tn?Pärnu mnt 105, kokku 5,8 km. Kell 8.39 käivitasin koduhoovis auto, 14 minutit hiljem kerkis tõkkepuu toimetuse parkla väravas. Jällegi ? ummikut ei näinud.
    Pisut oli vaja seista kella 17.30 paiku Peterburi teel enne Tartu maantee ristmikku, kuid mitte kaua, maksimaalselt 5 minutit. Pärast Järvavana teele lisaradade tekitamist on Peterburi teel ummikud oluliselt vähenenud.
    Tõsi, 10 minutit kulus Majaka ristist Järvevana teele jõudmiseks, kuid võrreldes varasema olukorraga on see siiski kiirem.
    Vahepeal kasutasin alternatiivse teena Laagna tee, Gonsiori, Liivalaia, Pärnu maantee suunda, kuid vasakpööre Liivalaiast Pärnu maanteele on muutumas iga päevaga üha keerukamaks. Nüüd tundub, et on taas kiirem variant sõita Järvevana tee kaudu kui läbi kesklinna.
    Esmaspäeva õhtul jõudsin Ärimajast 8 minutiga D-terminali. Ilmselt oli tipptund liikluses selleks hetkeks juba läbi saanud.
    Teisipäeva hommikul startisin Ärimaja poole 8.40, kohale jõudsin 8.57 ehk 17 minuti pärast. Jõe tänav oli täitsa vabalt läbitav. Liivalaias algas ummik hotell Olümpia juures, kus läitsin sigareti ja alustasin sidur-pidur-gaas-teosammu Pärnu mnt ristmiku suunas. Tegemaks vasakpööret Pärnu maanteele, kulgesin ühekilomeetrist lõiku kokkuvõttes 9 minutit.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.