Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ummikute vastu aitavad vaid tee-ehitus ja liikluskorraldus

    Väljastpoolt Tallinna autojuht, ära parem tule oma sõidukiga Tallinna tööpäeva hommikul kella kaheksa ja õhtupoolikul kella viie paiku, sest tänavad on autodest lootusetult umbes ? nagunii edasi ei pääse, raiskad vaid oma aega. Samal ajal peavad poliitikud ägedat taplust Tallinnas ? aga tundub, et otseselt võimu, mitte linnaelu korraldamise nimel. Linnavolikogu või -valitsus, kes suudaks Tallinna liiklusummikutest vabastada, valitseks Tallinnas kaua ja õnnelikult.
    Äripäeva meelest tuleb forsserida Tallinnas teede-ehitust ja liikluskorraldust, ainult ühistraspordi suuremale kasutamisele, jalgrattateedele ja jalakäimisele lootma jääda ei tasu.
    Linnateedele ja -tänavatele tuleb tuua Euroopa Liidu abiraha. Kuid praegu eksisteerib takistus: Euroopa Liidu abiraha saavad nõuelda riigimaanteed, mitte aga linnateed. Üks ettepanek on riigimaanteede, nagu näiteks Tartu, Pärnu, Paldiski, Narva maantee pikendamine Tallinna südamesse välja, et seal, ummikute tekkekohas, Euroopa Liidu abirahaga ehitada mitmekorruselisi ristmikke: nii maa alla kui maa kohale.
    Utoopiline? Ei ole, pigem paratamatus: teede ja tänavate laienduseks maa peal vaevalt et ruumi on.
    Teine võimalus on suurendada linna oma investeeringuid teedesse ja tänavatesse. See ei tähenda vaid aukude lappimist, uut asfaldikatet, vaid samuti ristmike ümberehitust, paremat liikluskorraldust.
    Näiteks Brüsselis tundub liiklus olevat sujuvam kui Tallinnas. Ehk on üks põhjus selles, et Brüsselis on palju ühesuunalisi tänavaid ? kui pole vastutulevat suunda, on fooridel vähem tsükleid.
    Tallinnast on tuua üks hea liikluskorralduse näide: lähestikku paralleelselt kulgevad ja enne kahesuunalised Endla ja Luise tänavad tehti ühesuunaliseks (tõsi, Endlasse jäi üks vastutulev ühissõidukite rida). Kas sama ei tasuks mõelda näiteks paralleelselt kulgevate ja suhteliselt kitsaste Gonsiori tänava ja Tartu maanteega? Ja jalakäijad viia rohkem tunnelisse teed ületama.
    Miks me ei usu eriti alternatiivi ? linna autovabaduse ? elujõusse? Kaugemalt linna tulnu kasutab ikka autot. Et linnas autota liikuda, tuleks auto jätta linna piirile või äärelinna, see aga nõuaks suuri tasuta parklaid. Kes soostuks oma maad tasuta parklateks loovutama? Lisaks valitseks niisugustes parklates suur varguseoht. Kuna Tallinn asub kliima poolest viletsas vöötmes, on nt jalgrattaga või rulluiskudega liikumine mõeldav vaid mõni üksik suvekuu. Ja jalgsi liikumiseks, kui saab autot kasutada, on inimene liiga mugav.
    Ent pakuksime siiski ühe omapoolse idee: parkimismaja piletiga saab linna piires ühistranspordis tasuta sõita. Kuna niisugusest ettepanekust võidaksid parkimismaja omanikud (autode arv suureneks ja parkimise aeg pikeneks), kuid kaotaks linn piletitulu vähenemise ja ühistranspordi suurema koormuse näol, siis eeldaks see omavahelist kokkulepet.
    Või tasuks linnal endal panustada parkimismajade (ja ka lihtsalt tasuliste parklate) ehitamisse, mille pilet maksab ka ühistranspordis. Sellega saaks tänavate ääred autodest puhtamaks ja senise piitsapoliitika asemel ? tasulise parkimise ala on laiendatud ja tasulise parkimise aegu pikendatud ? pakuks linn hoopis väikest präänikut.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.