Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Välistegijad tulevad vallutama Eesti turgu

Tõnu Tramm 18. oktoober 2004, 23:00

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) juhatuse esimees Jaak Uudla oli Catamounti plaanidest kuuldes sõnatu. "See on küll uudis. Teadsin, et nad kavatsevad hakata Eestis Maseratit ja Ferrarit müüma, aga et niimoodi turule tullakse, seda poleks küll oodanud," lausus Uudla.

Ametlike müüjate mure paari nädala pärast turule tuleva Catamounti osas on põhjendatud. Tegemist on sisuliselt samalaadse äriplaaniga, millega alustas paari aasta eest AS Premium Motors ning mille vastu AMTEL on aktiivselt sõdinud.

Premium Motorsi asutajaliige Tiit Arge ei soovinud uue automüüja tulekut kommenteerida.

Catamount on võtnud rendile endise Kommest Auto salongi Tallinnas, Sõpruse pst ja Linnu tee nurgal. Firma eesmärgiks on pakkuda uusi, peaasjalikult Saksa päritolu autosid kuni 20% odavamalt, kui seda suudavad siinsed uute autode müüjad.

Hinnanguliselt võib hakata populaarne uus Audi A6 maksma juba alates 400 000kroonist, ametlikus esinduses küsitakse tema eest vähemalt pool miljonit krooni.

"Hakkame müüma peamiselt Saksa päritolu autosid, nii uusi kui ka vähesõitnuid," tunnistas Catamounti müügidirektor Ivo Venta. "Uute ja vähekasutatud autode vahekord tuleb umbes 40% uusi ja 60% pruugituid."

Venta jäi vastuse võlgu küsimusele, kuidas nad kavatsevad täita tehaste poolt ette nähtud nõuded uute autode salongile. "Eks kõik tuleb tasapisi, järk-järgult," lausus ta.

Eestis Audisid esindava ASi Reval Auto tegevdirektor Peeter Tiitso tunnistas, et kätt nad Catamounti ettevõtmisele ette panna ei saa.

"Ma ei usu, et nad suudavad siin väga suurt läbimüüki tekitada. Selliste autode ostjad ei osta enam niivõrd hinda, kuivõrd teenust. Margiesinduses on ta klient, kus tema eest hoolitsetakse ja ta ei pea muretsema iga pisiasja pärast," lausus Tiitso.

Kui Catamount tuleb Eestisse eesmärgil siseneda Baltimaade turule, siis Saksa päritolu A2-Autowelt kavatseb kevadeks rajada Tartu maanteele salongi eesmärgiga pakkuda pruugitud autosid muu hulgas ka Soome autoostjatele.

Vahetult Tallinna linna piirile rajatavas müügikeskuses hakkab olema 900 ruutmeetrine ja 6 meetri kõrgune klaasist salong ning 1000 ruutmeetrit katusealust.

A2-Autowelt omab poode Saksamaal, viis kuud tagasi avati keskus ka Lätis. A2-Autowelti poodide müük on umbes 2200 autot aastas, selle esindajaks Eestis on BRC endine juht Priit Maanurm.

Ettevõtte siinseks opereerimiseks on loodud osaühing A2-Autowelt, mille tegevjuhiks on Raul Kivirand.

Kivirand lausus, et erinevalt kõikidest teistest poodidest ei võta A2-Autowelt enda müügiplatsile ühtegi võõrast autot. "Seda just kvaliteedi garanteerimiseks kliendile. Iga auto, mis platsil müügis, kuulub meile ja tema kohta on olemas kogu ajalugu - õlivahetustest bensiinitAekkideni välja.

Tema sõnu kinnitas Läti majanduslehe Dienas Bizness autotoimetaja Aldis Zelmenis, kelle sõnul on Autowelt saavutanud Riias lühikese ajaga igati usaldusväärse automüüja maine.

"Alguses müüsid nad hinda, kuid nüüd enam mitte ja kohati on nende autod isegi kallimad. Ometi ostetakse sealt päris palju, sest nende müüdud autodel on hooldusraamatud ja nad on igati usaldusväärsed," lausus Zelmenis.

A2-Autowelti esindaja Priit Maanurme sõnul on Eesti sakslaste jaoks hüppelauaks Soome turule.

Praegune olukord Eesti autoturul on nagu vaikus enne tormi. Esimesed märgid sellest oli tehing, millega Euroopa suurim automüüja Inchcape Motors ostis ära Mazda jaemüüjad Eestis, ASi Vilojett ja ASi Esma Auto.

"Kui umbes viis aastat tagasi ostsid tehased suurte Euroopa riikide maaletoojaid kokku, siis lähiaastatel hakatakse ostma kohalikke maaletoojaid-edasimüüjaid. Esma ja Vilojett ei jää kindlasti viimasteks," lausus ASi Japauto müügidirektor Erkki Ots.

Seda, et praeguste uute autode müüjate kõrvale hakkaksid tekkima konkureerivad välismaised firmad, peavad automüüjad üsna vähetõenäoliseks, sest Eesti turg on selleks liiga väike. Küll aga tiheneb konkurents pruugitud autode turul ja kohalike pankade liisingufirmadel võib hinnalanguse tõttu tekkida probleeme jääkväärtuste ümberhindamisega.

Balti Autoliisingu teenusliisingu tootejuht Andi Piliste tunnistas, et nad ei saa päris tähelepanuta nende tulekut jätta. "Pikemas perspektiivis võib tõusta liisingufirmade portfellirisk ning me peame hakkama edaspidi kasutusrendi puhul pakutavat jääkväärtust konservatiivsemalt hindama," lausus Piliste.

Eestis, nii nagu kogu Euroopa Liidus, sätestab uute autodega kauplemise reeglid eurokomisjoni määrus nr. 1400/2002. Autotootja määrab teatud kriteeriumite alusel edasimüüjad, kes tohivad tema toodangut turustada.

Nende kriteeriumite täitmine eeldab iga automargi osas märkimisväärsete investeeringute tegemist. Kui keegi väidab, et ta müüb uusi sõiduautosid ja ta ei ole ametliku müügivõrgu liige, peab ta saama sõidukeid mitteametlike kanalite kaudu ja tema tegevus on ebaseaduslik. Meie kohus on tarbija hoiatamine ohtude eest, mis kaasnevad selliste autode omandamise korral (sobivus meie oludega, garantiiküsimused jne).

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 13:49
Otsi:

Ava täpsem otsing